مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:مبارزه با سن غلات در ۵۴۳ هکتار از اراضی زیرکشت غلات در خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یوسفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مبارزه با سن غلات در ۵۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی امسال انجام شد که عمده این مبارزه در شهرستان‌های سربیشه و طبس بوده است.

او با اشاره به سیر نزولی میانگین درصد سن زدگی محموله‌های گندم تحویلی به سیلو‌های استان طی سال‌های اخیر، افزود: سن از آفات کلیدی مزارع گندم در استان است که در ۶ شهرستان قاین، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، خوسف و طبس با آن درگیر هستیم.

یوسفی بیان کرد: با توجه به اینکه گندم قوت غالب مردم و از محصولات استراتژیک کشور است هرساله مزارع غلات پایش می شوند.


بیشتر بخوانید


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: ارتقاء سطح آگاهی کشاورزان، بازدید‌های روزانه فنی، کشیک نوروزی کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی، رصد دقیق و مبارزه به موقع با آفت و همچنین شرایط آب و هوایی حاکم در روند سیر نزولی آفت سن غلات مؤثر بوده است.

او عنوان کرد: میانگین درصد سن زدگی در سال ۹۴، ۱.۴ درصد بوده و از سال ۹۴ تا کنون به  ۵ صدم درصد کاهش یافته و این در حالی است که میانگین درصد سن زدگی قابل قبول بر اساس دستور العمل‌های موجود تا ۲ درصد است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.