رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: بیش از ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان میناب از چنگ متصرفان آزاد سازی و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:برای حفظ و حراست از حقوق بیت المال با دستور قضایی از ۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع زمین ملی  در شهرستان میناب رفع تصرف شد.

صالحی با تأکید بر لزوم برخورد قاطع قضایی با متصرفان اراضی ملی گفت: متخلفان برابر موازین قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم است از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ خواهد ماند.

او افزود: در خصوص ساخت و ساز‌ها و تصرفات غیرمجاز در استان، تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی اولویت مهم و اساسی دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود گفت: عرصه‌های طبیعی متعلق به تمامی نسل‌ها است و بر همین اساس حفاظت از این سرمایه‌های ملی وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.