رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی در توئیتر، از تصمیم خود برای قطع بودجه شهر نیویورک و چندین شهر دیگر منتسب به دموکرات‌ها، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتر خود، مدعی شد که به دولت فدرال دستور داده است تا اعطای بودجه به شهر‌های تحت کنترل دموکرات‌ها را متوقف کند. وی ادعا کرد که مسئولان شهر‌هایی مانند نیویورک، واشنگتن دی‌سی، سیاتل و پورتلند به اعتراضات «غیرقانونی» مجوز می‌دهند و به همین دلیل بودجه آن‌ها باید قطع شود.

رئیس جمهور آمریکا این را هم گفته است که دولت وی با اقدامات ضعیف فرمانداران مقابله می‌کند و این‌که اجازه نمی‌دهد تا آنارشیست‌ها به مردم آسیب برسانند، ساختمان‌ها را بسوزانند و زندگی و مشاغل تجاری را با چالش روبرو کنند.

اتهام‌زنی ترامپ به دموکرات‌ها در حالی است که حزب مخالف هم رئیس جمهور آمریکا را عاملی در راستای تشدید ناآرامی‌ها می‌داند. چهره‌های شاخص دموکرات تاکید کرده‌اند که اظهارات ترامپ موجب عصبانیت بیشتر معترضان می‌شود. 

گفتنی است، شیوع ویروس کرونا و همچنین تداوم اعتراضات آمریکایی‌ها علیه نژادپرستی دیرینه در این کشور جمهوری‌خواهان را در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری حسابی نگران کرده است. در این میان، دونالد ترامپ مدعی است که نظرسنجی‌ها در آمریکا جعلی است و اینکه او به نتایج آن‌ها توجهی نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار