مدیرحوزه‌های علمیه در پیامی اقدام نابخردانه هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله  علیرضا اعرافی،مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در این پیام  آمده‌ است: جسارت به محضر قرآن کریم و اقدام نابخردانه به قرآن‌سوزی، که هر از چندگاهی مایه ننگ و نفرت می‌شود، این بار در ایام سوگواری سرور آزادگان عالم و سید شهیدان حضرت امام حسین (ع) در یکی از کشورهای اروپایی فضاحت‌بارتر و ننگین‌تر رخ نمود و خشم یک پارچه آزادگان و احرار و حقیقت جویان عالم و پیروان ادیان الهی درجهان و بویژه امت اسلامی را برانگیخت.

پیام ادامه یافته‌است:مع الاسف سیاست مداران اروپا و غرب بنام آزادی یا برآن مهر تایید زدند یا از کنار آن گذشتند و گروه‌های پَستی نیز با آن همراهی کردند، جسارت به کتاب عزیزی که برای بشر تمدن، فرهنگ، رهایی و آزادی به ارمغان آورده و آیه آیه آن مشحون از حکمت و لبریز از معرفت و سرشار از حقائق و لطائف الهی و انسانی است.

دربخشی ازاین پیام آمده‌است:‌ آری جسارت به آن جزء برآمده از کینه شیطانی و فرهنگ دیو صفتانه نخواهد بود، اسلام و دانشمندان مسلمان همواره بر تعامل و تعایش حکیمانه میان انسان‌ها و حوار میان ادیان الهی و احترام به مقدسات آن تاکید ورزیده اند، اکنون که ندای اسلام عزیز در جهان طنین‌افکن و پرچم آن در اهتزاز است، مستکبران و گروه‌های بی منطق و عقل ستیز و خرد سوز در سایه ترس و انفعال به جنگ با روشنایی و پیکار با ارزش های انسانی و الهی دست آلوده کرده‌اند، غافل از آنکه به فرموده قرآن مکر خداوند بالاترین مکرها است.

پیام حاکی است: این صفحه ننگین در پرونده مستکبران و مدعیان تمدن غربی و جریان های نادان و سست منطق ثبت و برای آنان گران تمام خواهد شد، مضحک ترین قصه عصرما تعرض به صحیفه الهی و کتاب آسمانی و نسخه نجات و رهایی بشر بنام آزادی است، قرآن عزیز نه تنها سنگ بنای تمدن اسلامی است و نقطه تحول و تکامل اندیشه توحیدی و معارف الهی و انسانی بشمار می آید بلکه تمدن بشری به طور عام در پرتو این رهاورد وحیانی جان دوباره گرفت و کاروان علم و دانش و اخلاق و فضیلت با آن به حرکت درآمد و همه بشریت را وامدار خود ساخت.

در ادامه پیام آمده است: جریان های خرد سوز و اسلام ستیز و ستم پیشگان و مستکبران بدانند به رغم همه دشمنی ها و کینه ورزی ها و مظالمی که بر مسلمانان و امت اسلامی و کشورهای اسلامی روا داشته اند و به رغم همه این حرکت های فرومایگان، خورشید اسلام کم فروغ نخواهد شد بلکه تابان تر خواهد بود و اندیشه توحیدی و معرفت قرآنی و اخلاق و عقلانیت اسلامی بیش از گذشته پیش خواهد رفت و مورد استقبال جهانیان قرار خواهد گرفت و سنگرهای ذهن و ضمیر آدمیان را فتح خواهد کرد و زورگویان و سست منطقان را برجای خود خواهد نشاند.

پیام حاکی است: ایران اسلامی و مراکز فرهنگی و علمی و دانشگاهی آن به ویژه حوزه‌های علمیه و مراجع معظم و زعما و بزرگان و طلاب و استادان و نهادها و موسسات آن در کنار همه خردورزان عالم و امت سرافراز اسلام این حرکت سبک سرانه و همراهی های مستکبرانه با آن را محکوم می‌نمایند و ملت‌های عالم را به اتخاذ مواضع روشن در برابر این افراط گرایی و نهادهای بین المللی را به وضع قوانین بازدارنده و منشور مشترک ادیانی فرا می خوانند.

پیام ادامه یافته است: حوزه‌های علمیه دست همگان را برای گفت وگوی آزاد بین الادیان و بحث منطقی و مباحثات علمی می فشارد و البته در برابر توهین و افترا و ستم و استکبار بفضل الهی خواهد ایستاد.

در پایان پیام آمده‌است: از همه خردورزان و آزادگان جهان و مسلمانان و علمای ادیان الهی و شخصیت ها و مراکز علمی وفرهنگی که مواضع خود را در برابر این حرکت سبک سرانه و بی منطق اعلام کردند تقدیر و تشکر و بر تداوم آن تاکید می‌ورزیم.

هفتم شهریورماه امسال تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز ضد اسلامی به‌وسیله گروه‌های راست‌گرا افراطی سوئد برگزار شد و در محله روزن گار شهر مالمو این کشور یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به‌وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگدکوب شد.

پس‌ از این اقدام غیرقانونی و قبیح چند افراط‌گرا، شهر مالمو شاهد اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بود به‌طوری‌که پلیس سوئد از بازداشت ۲۰ تَن در پی ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در شهر مالمو در جنوب سوئد خبر داد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار