اسلامی گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده طول بزرگراه‌های کشور از ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۲۳ هزار کیلومتر تا پایان دولت افزایش می‌یابد.

او افزود: پارسال دو هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی در کشور به بهره برداری رسید و تا پایان دولت نیز ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر دیگر افتتاح می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه با افزایش طول باند فرودگاه یاسوج امکان نشست و برخاست هواپیمای متوسط وجود دارد، بیان کرد: وسعت زیرساخت‌های حمل و نقل کشور به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت بوده و در این زمینه هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عدالت منطقه‌ای در احداث و آسفالت راه روستایی مد نظر است، گفت: استان‌های شمال، جنوب، شرق و غرب برای ما هیچ فرقی ندارد.

اسلامی افزود: در هفته گذشته ۷ میلیون تن بار با بارنامه جا به جا و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی افتتاح شد و میانگین راه روستایی ۵۱ درصد بوده که درصدد هستیم عدالت منطقه‌ای را به وجود آوریم و هر چند امسال وقفه‌ای در نوع تخصیص راه روستایی داشتیم.

او بیان کرد: در سال جهش تولید پروژه پاتاوه به دهدشت اولویت بوده و همکاران درصدد افتتاح آن تا پایان امسال هستند که سبب رشد اقتصادی منطقه می‌شود و درخصوص آزادراه و  بزرگراه بر اساس ظرفیت تردد و ترافیک دنبال می‌شود و آزاد راه یاسوج - شیراز توجیه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.