مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: کریم شعبانی سازنده چاقوهای هنری موفق به دریافت نشان معادل مدرک دکتری درجه یک هنر شد.

 کریم شعبانی سازنده چاقوهای هنری به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکتری به کریم شعبانی سازنده چاقوهای هنری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

ارجمند ادامه داد:پیش از این تنها یک نفر از هنرمندان زنجانی در حوزه صنایع دستی در رشته ملیله موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده بود.
 
او با بیان اینکه درجه هنری هنرمندان از یک تا پنج تعیین می‌شود که گواهی‌نامه درجه یک معادل مدرک دکتری است افزود: گواهینامه هنری توسط شورای ارزشیابی هنرمندان براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای این هنرمند و با تکیه بر توانایی‌های هنری او در زمینه چاقوسازی اعطا شده است.

کریم شعبانی متولد سال ۱۳۴۰ در شهر زنجان است. از سن ۵ سالگی وارد کارگاه چاقوسازی «ایوب رستمی» شد و تا ۱۴ سالگی چاقوسازی را به صورت حرفه‌ای نزد ایشان آموخت.
 
از ساخته‌های دست انواع چاقو‌های چند تیغه با دسته‌های مختلف (شاخ گوزن، استخوان، و صدف)، قلمتراش، چاقو‌های شکاری، ست چندکاره مسافرتی، و اخیرا هم قفل‌های سنتی را تجدید ساخت نموده و با ترکیب آن با چاقو آثار بسیار زیبا و نفیسی را ارائه کرده اند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.