استاندار قزوین با حضور در برنامه بی حاشیه، گزارشی از عملکرد یک ساله حضورش در استان ارائه کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین، با حضور در برنامه بی حاشیه شبکه قزوین، گزارش کاری از فعالیت یک ساله اش در سمت استانداری استان قزوین ارائه کرد و گفت: استان قزوین استان پرظرفیتی در همه حوزه هاست که اگر این ظرفیت‌ها بالفعل شوند، این استان می‌تواند خودکفا شود و هم می‌تواند به لحاظ اقتصادی به کمک سایر استان‌ها بیاید.

وی افزود: اولین شهر صنعتی ایران با نام الوند در قزوین راه اندازی شد و صنایع بسیار مهمی در این شهر مستقر هستند، اما جای تاسف دارد که برخی از این صنایع به دلیل سوء مدیریت، تعطیل هستند.

جمالی پور خاطرنشان کرد: برخی از نقاط استان از جمله آوج و آبگرم به عنوان ظرفیت‌های گردشگری و آب درمانی، می‌توانند بر ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین بیفزایند.

استاندار تصریح کرد: استان قزوین در حوزه گردشگری بسیار ضعیف است، اما این استان ثروتمند تأثیرگذار در اقتصاد ملی، با توسعه ملی بسیار فاصله دارد و هنوز بستر‌های لازم برای جذب گردشگر در استان فراهم نیست.

وی افزود: امروز صنعت و اقتصاد کشور‌های دنیا بر گردشگری و اقتصاد غیر نفتی متمرکز شده است، اما هنوز این ظرفیت در کشور به ویژه در استان قزوین فعال نشده است.

جمالی پور، تأمین آب شرب، بهبود راه‌های دسترسی، کشاورزی، بهداشت و درمان را از جمله اولویت‌های توسعه استان قزوین عنوان کرد و گفت: هنوز آب شرب استان قزوین از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و در سفر دولت در سال ۹۶ تأمبن آب شرب از منابع ارزان قیمت، به عنوان یک اولویت مهم در استان قزوین مطرح شده است.

وی افزود: تأمین آب شرب آبیک به عنوان اولویت اساسی و نخست در استان مطرح شده و در دولت هم تصویب شده است و امیدواریم این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، بیمارستان‌های استان یا استیجاری هستند و یا عمر بالا دارند و فرسوده هستند و به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی که یکی از مهمترین اولویت‌های استان است، از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) احداث می‌شود.

جمالی پور گفت: یکی از مزیت‌های مهم استان قزوین، بخش کشاورزی آن است و باید به این ظرفیت مهم به عنوان یک فرصت بزرگ، به صورت جدی پرداخته شود.

وی افزود: امروز تولیدکنندگان، مجاهدان عرصه فعالیت‌های اقتصادی در کشور هستند و بالطبع مدیران دولتی نیز باید از آن‌ها حمایت کنند.

استاندار قزوین تأکید کرد: اجازه نمی‌دهم سیاست‌های غلط در استان، معیشت، اقتصاد و تولید ما در حوزه کشاورزی، صنعتی و اقتصادی را خدشه دار کند.

وی افزود: امسال سال جهش تولید است و با توجه به اینکه شعار سال از سوی رهبر انقلاب در ۵ سال گذشته بر حمایت از تولید متمرکز شده است، قابل قبول نیست که مدیران اجرایی تصمیماتی بگیرند که تولید و اقتصاد کشور دچار خلل شود و برای معیشت مردم محدودیت ایجاد کند.

استاندار تأکید کرد: به مردم استان قزوین قول داده ام که اگر اشکالی از جانب مدیران استان ببینم، به هیچ وجه گذشت نکنم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: رویکرد من توسعه صنعتی است و باید هر مانعی که جلوی پای صنعت است را برداریم و میزان مداخلات دولت در بخش صنعتی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، کاسته شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: کارگروهی به نام خبرگان بانکی بر فرایند‌های پرداخت‌ها در استان تشکیل شده است و بانک‌ها موظف هستند از رونق تولید و سرمایه گذاری حمایت کنند.

وی افزود: رویکرد مسئولان استان خدمت به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است و اگر سرمایه گذاری مشکل دارد، با استانداری در میان بگذارد.

جمالی پور گفت: هیچ سازمانی در استان حق حسابرسی صورت وضعیت‌های قبل از سال ۹۶ را ندارد و رویکرد استان حمایت از تولید است.

وی افزود: حدود ۲۴۰ روز طول می‌کشد تا یک سرمایه گذار بتواند مجوز‌های سرمایه گذاری را دریافت کند که این مدت زمان در دنیا، ۱۵ روز است و بر اساس دستور صادر شده، پروسه سرمایه گذاری در استان قزین بیش از چهل و پنج روز نباید طول بکشد و معطل کردن سرمایه گذاران، خیانت به تولید و سرمایه گذاران است.

استاندار تأکید کرد: اولویت استان، تقویت صنایع کوچک و اشتغالزایی‌های خرد است.

جمالی پور تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی استان، زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران وجود دارد و اگر مدیری با سرمایه گذار برای دریافت زمین به مشکل برخورد کرده است، برای رفع مشکل به استانداری مراجعه کند.

وی افزود: برای تأمین برق مورد نیاز استان، قرار است هیئت مدیره توزیع برق استان که در زنجان مستقر است، به دو قسمت تقسیم شود تا برق مورد نیاز تولیدکنندگان تأمین شود.

به گفته جمالی پور، سه هزار و ۲۰۰ مگاوات برق در استان قزوین تولید شده است و فقط ۷۰۰ مگاوات برق در آن مصرف می‌شود و الباقی به سایر استان‌های کشور منتقل می‌شود.

استاندار خاطرنشان کرد: استان قزوین، یکی از معدود استان‌های کشور در زمینه حمایت از تولیدکنندگان است و در این زمینه زبانزد هستیم.

وی افزود: صنایع آب بر زیادی در استان قزوین راه اندازی شده است و بر همین اساس امروز با چالش آب در استان روبه رو هستیم.

جمالی پور گفت: هر مانعی که بر اثر نظارت بر سر راه توسعه استان گذاشته شود، خدمت به مردم نیست و خوشبختانه نهاد‌های قضایی، نظامی و اقتصادی در استان در مسیر همکاری و همراهی برای توسعه استان و رفع موانع تولید گام برمی دارند.

وی افزود: با همه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، در هفته دولت، کار‌های خوبی در استان قزوین رقم خورد و ۴۵۷ پروژه در سطح استان با ۸۶۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح شد.

استاندار تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور حدود ۶۴۳۲ شغل هم در استان ایجاد شده است.

جمالی پور به موضوع پرداخت مطالبات کارگران شرکت کنتورسازی اشاره کرد و گفت: تمامی مطالبات کارگران شرکت کنتورسازی پرداخت و تسویه شده است.

وی افزود: کاربری سد نهب کشاورزی است و اعتبارات خوبی برای تکمیل این سد در نظر گرفته شده است و این سد تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته استاندار، سد بالاخانلو هم که دارای کاربری کشاورزی و شرب است تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

جمالی پور گفت: پروژه قزوین به الموت که یکی از مطالبات جدی مردم استان است تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: نقاط حادثه خیز راه تاکستان به رزن نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی مرتفع خواهد شد.

استاندار خاطرنشان کرد: بیمارستان رحیمیان الوند نیز به تملک دولت درآمده است و به زودی نیروی انسانی به بیمارستان‌های استان تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های بیمارستانی در استان قزوین کسب شده است و این طرح‌ها تا پایان دولت به نتیجه خواهند رسید.

جمالی پور گفت: استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در شاهراه ترانزیتی کشور، همیشه در معرض شیوع ویروس‌های مختلف است و خوشبختانه با همکاری مردم، اقدامات خوبی برای مهار ویروس کرونا در استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.