نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۹ میلیون یورو با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

بهره برداری از واحدگازی سیکل ترکیبی نیروگاه دالاهوبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ واحد ۳۱۰ مگاواتی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۹ میلیون یورو با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به  بهره‌برداری رسید.

نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو شامل ۲ واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی در مجموع به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات است که با سرمایه‌گذاری شرکت فراب در کیلومتر ۶۰ جاده کرمانشاه به اسلام‌آباد در حال احداث است.

 توسعه تولید برق در غرب کشور، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به کشور‌های همسایه، از اهداف ساخت این نیروگاه است.

به گفته حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو در این مراسم این دومین واحد گازی مجموعه است که به بهره‌برداری رسیده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته واحد بخار نیروگاه نیز در بهار و قبل از تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد.

حائری همچنین در گزارشی به رئیس جمهور گفت: اجرای پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰۰ نفر و غیرمستقیم پنج هزار نفر را به همراه خواهد داشت و ۹۰ درصد از کل اشتغال نیروگاه سهم شاغلان بومی منطقه خواهد بود.

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه امسال بیش از ۲ هزار مگاوات واحدهای تولید برق حرارتی وارد مدار خواهد شد، گفت: امروز با افتتاح دومین واحد گازی دالاهو ظرفیت نیروگاه‌های کل کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسید.

حائری گفت: از جمله مزایای این طرح افزایش قابلیت‌های تولید برق کشور، توسعه فعالیت‌های صنعتی در منطقه غرب کشور و همچنین افزایش ظرفیت‌های صادراتی برق کشور خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه امسال بیش از ۲ هزار مگاوات واحدهای تولید برق حرارتی وارد مدار خواهند شد، اضافه کرد: حدود یک هزار مگاوات از این ظرفیت مربوط به واحدهای بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی است که در قالب ۶ واحد بخار رکوردجدیدی را در زمینه افتتاح این پروژها به ثبت خواهند رساند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه این واحدها بدون مصرف سوخت اضافی به تولید برق خواهند پرداخت، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها معادل ۱.۵ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

حائری یادآور شد: پارسال راندمان نیروگاه‌های کشور برای نخستین بار به ۳۸.۵۶ درصد رسید که تا پایان امسال راندمان نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۳۹ درصد عبور خواهد کرد.

او تاکید کرد: از امروز با خنک شدن هوا برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌های حرارتی کشور برای پیک تابستان سال آینده شروع خواهد شد که امیدواریم با پیاده‌سازی طرح "برق امید" برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی و حمایت از مشترکان کم مصرف و همچنین آماده‌سازی واحدهای موجود نیروگاهی و افتتاح واحدهای جدید با آمادگی کامل به استقبال تابستان سال آینده برویم.



هر ۲۰ روز یک پروژه بزرگ در استان کرمانشاه افتتاح شده است 

 

 

 استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح سه طرح بزرگ این استان در ۶۰ روز گذشته، از رئیس جمهوری درخواست کرد که از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه برق در کرمانشاه حمایت کند.

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در مراسم افتتاح واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو که به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رئیس جمهوری صورت گرفت، خطاب به حجت‌الاسلام «حسن روحانی» گفت: شما در ۲ ماه گذشته هر ۲۰ روز یک پروژه بزرگ را در استان کرمانشاه افتتاح کردید که به همین دلیل از شما تشکر می‌کنیم.

او با اشاره به توافقاتی که استان کرمانشاه با همسایه‌های غربی خود در عراق داشته است، گفت: یکی از نیازهای همسایگان عراقی انرژی برق است و کرمانشاه هم در این زمینه ظرفیت‌های خوبی دارد.

او از تمایل بالای بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه برق در کرمانشاه خبر داد و افزود: بخش خصوصی برای این کار نیازمند تسهیلات است و ما از رئیس جمهوری انتظار حمایت از پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران را داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه آغاز و در این استان به پایان رسیده است اظهار کرد: نقطه پایانی جنگ تحمیلی عملیات مرصاد بود که در این نقطه (اسلام آباد غرب) با موفقیت صورت گرفت.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.