مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی به ضرورت تهیه، تدوین و عملیاتی کردن سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در سطح خراسان شمالی پرداخت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ملیحه یغمایی مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: مشکلات حوزه بانوان شهرستان در بخش‌های مختلف مشخص شده و پس از تهیه و تدوین این سند در سال گذشته در سطح استان به شهرستان ارسال تا اجرایی و عملیاتی شود.

یغمایی افزود:در خصوص رفع مشکلات حوزه بانوان باید علاوه بر بخش دولتی، از ظرفیت اقشار مختلف بانوان و سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده شود.

او اظهارکرد: این شهرستان رتبه دوم استانی در بخش زنان سرپرست خانوار و در خصوص زنان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال نیز رتبه اول استان را داراست.


بیشتر بخوانید


یغمایی با اشاره به کسب رتبه دوم فاروج در حوزه اشتغال افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در ایجاد جهش در تولید و با تاکید استاندار با محوریت؛ زعفران، انگور و مجتمع گردشگری بایستی اقدامات اساسی در جهت توانمندسازی و اشتغال بانوان، همچنین انجام فعالیت در خصوص مشاغل خرد و خانگی صورت پذیرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف و راه اندازی و استفاده از ظرفیت بانوان در بازارچه زعفران و ایجاد بازار فروش، سرعت دهی در تکمیل پروژه پارک بانوان، اختصاص سرانه فضای اختصاصی ورزشی به بانوان شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.