مرتضی بانک گفت: محدودیت‌های اعمال شده برای ورود کالا‌های گروه ۴ به کشور سبب افزایش سرمایه گذاری داخلی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در سفر به جزیره قشم گفت: مشکلات ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد کشور تا هفته آینده رفع می‌شود.

کالا‌های گروه ۴ طبق مقررات صادرات و واردات کشور و قانون امور گمرکی، شامل ۱۱۳۹ ردیف کالای غیرضروری است که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود.

ثبت سفارس و واردات این کالا‌ها در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ممنوع شده است و طبق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، این مناطق از هر گونه تشریفات گمرکی و ثبت سفارش کالا مصون هستند.

مناطق آزاد تجاری و اقتصادی با هدف تسهیل تولید، سرمایه گذاری، صادرات و واردات و کمک به رونق اقتصاد محلی تشکیل شده اند.

بانک ضمن عذرخواهی از بازاریان جزیره قشم، افزود: کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و با تعیین سقف واردات ۸۵۰ قلم کالای گروه ۴ به مناطق آزاد کشور به زودی مشکل ورود این کالا‌ها به مناطق آزاد رفع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: نتایج بررسی‌های کارگروه تعیین شده برای تائید به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ارسال شده و احتمالا هفته آینده به مناطق آزاد کشور ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود:محدودیت‌های اعمال شده برای ورود کالا‌های گروه ۴ به کشور سبب افزایش سرمایه گذاری داخلی شده است.

مرتضی بانک گفت:هفته آینده ۱۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و ۶۰۰ میلیون یورو در جزیره قشم به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.