معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از بین بیماران مشکوک بستری در مراکز درمانی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۶ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

او افزود: در این مدت علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۳ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۱۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او با ابراز تاسف از اینکه طی شبانه روز گذشته، چهار مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۷۳ نفر اعلام کرد.

رحمانی با بیان اینکه هم اکنون ۳۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند گفت: در صورت همراهی کسانی که تاکنون نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کم توجه و یا بی توجه بوده اند با اکثریت مردمی که این پروتکل‌ها را رعایت می‌نمایند، قطعا طی دو تا سه هفته آتی نتیجه آن را با کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم دید.

او با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت اوج شیوع بیماری کووید ۱۹ متذکر شد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی شامل بهداشت دست‌ها و بهداشت تنفسی به زودی شاهد کنترل شیوع بیماری منحوس کرونا هستیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار