پیکر مرحوم محمد عرب از مبارزان، آزادگان و یاران مخلص امام راحل (ره) در آرامستان باغ بهشت قم تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مراسم تشییع پیکر مرحوم محمد عرب از جمله مبارزان و یاران امام راحل (ره) که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناصب مختلف از جمله معاونت وزارت امور خارجه و ریاست شورای شهر قم حضور داشت و خدمات شایسته‌ای ارائه کرد عصر امروز چهارشنبه با رعایت نکات بهداشتی در قم برگزار شد و پیکر این مجاهد انقلابی در آرامستان باغ بهشت قم آرام گرفت.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور نماز میت را بر پیکر این مجاهد فقید اقامه کرد.

در اطلاعیه خانواده این مرحوم به همین مناسبت آمده است: ضمن ابراز سپاس و قدردانی از اعلام همدردی کلیه علاقه مندان، دوستان و آشنایان با عنایت به لزوم رعایت نکات بهداشتی ستاد ملی کرونا، هیچ گونه مراسم یادبودی برای آن مرحوم برگزار نخواهد شد.

محمد عرب دیپلمات سابق و فعال سیاسی و نخستین معاون وزیر امور خارجه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، روز دوشنبه همین هفته  دارفانی را وداع گفت.

مرحوم عرب، از سال ۱۳۴۰ وارد عرصه مبارزه‌های سیاسی نهضت اسلامی شد، وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهر قم ساکن شد.

بعد از مدتی به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد و مسئولیت آموزش نظامی سپاه قم را برعهده گرفت. کمی بعد به عنوان شهردار این شهر منصوب شد و بعد از فرمان امام راحل به تشکیل شورای شهر در اردبیهشت سال ۵۸ به عضویت شورای اسلامی شهر قم درآمد.

او پس از فاجعه ۷ تیر سال ۱۳۶۰ معاون علی اکبر ولایتی، وزارت امور خارجه شد. او نخستین معاون وزیر امور خارجه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. تا سال ۶۴ در این پُست ماند.

عرب نخستین معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود. بعد از این دوره از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی را برعهده داشت.

بعد از بازگشت از دبی ریاست مجمع جهانی اهل البیت را در قم برعهده گرفت و به عضویت حزب موتلفه اسلامی درآمد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار