تقی زاده خامسی گفت: برای آبیاری فضای سبز شهر تهران حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود که ۹۰ درصد آن از محل ۴۰۰ حلقه چاهی است که در اختیار شهرداری تهران قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای  در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نیرو و شهرداری تهران اظهار کرد: این تفاهم‌نامه بخشی از سند سازگاری با کم آبی است که برای همه استان‌ها تهیه شده است و در آن منابع و مصارف آب و فاضلاب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، فضای سبز و آب آشامیدنی مشخص می‌شود.

وی گفت: این سند پس از تصویب در کارگروه به امضای مشترک دو معاون رئیس جمهوری و ۵ وزیر کابینه خواهد رسید.

تقی زاده خامسی گفت: در حال حاضر برای آبیاری فضای سبز شهر تهران حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می‌شود که ۹۰ درصد آن از محل ۴۰۰ حلقه چاهی است که در اختیار شهرداری تهران قرار دارد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو افزود: برای آبیاری فضای سبز شهر تهران کمتر از چهار درصد از پساب استفاده می‌شود که حدود ۷ میلیون متر مکعب است و اگر این گونه پیش می‌رفتیم و این تفاهم‌نامه امضا نمی شد در افق ۱۴۱۰ باید ۲۱۸ میلیون متر مکعب از محل منابع آب‌های زیرزمینی شهر تهران برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی حدود ۶۸ درصدی طرح جامع جمع‌آوری فاضلاب شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح در زمان حاضر حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب در سال خروجی پساب دارد که با بهره‌برداری تصفیه‌خانه "فیروزبهرام" در سال جاری، پساب خروجی شهر تهران حدودا به ۴۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وی گفت: این بخشی از ۷۷۸ میلیون متر مکعب پساب خروجی نهایی در سال ۱۴۱۰ شهر تهران است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار