رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه هر باشگاهی به صورت میانگین ماهانه ۸ میلیون تومان خسارت دیده است، گفت : حدود ۴ هزار مربی شاغل در باشگاه‌های ورزشی استان بیکار شده‌اند.

باشگاه های ورزشی ماهانه ۸ میلیون تومان خسارت دیده اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ نریمان رحمانی رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه گفت : باشگاه‌های ورزش‌های انفرادی بازگشایی شدند، اما باشگاه‌هایی که رشته‌های برخوردی همچون فوتبال، والیبال و بسکتبال دارند هنوز بازگشایی نشده‌اند و برای بازگشایی سایر رشته‌ها نیاز به مصوبه ستاد مقابله با کرونا داریم و اینکه وضعیت استان کرمانشاه به کدام سمت می‌رود.

او با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در باشگاه‌های بدنسازی استان، گفت : اگر در روز‌های قبل از بیماری کرونا در هر تایمی ۲۰ ورزشکار به ورزش مشغول بودند در این ایام به تعداد هشت نفر رسیده، البته فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و باشگاه‌ها هم قبل از حضور علاقمندان کاملا ضد‌عفونی می‌شود.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان کرمانشاه افزود: در این ایام تعداد علاقمندان رشته‌هایی مثل آمادگی جسمانی، چربی‌سوزی به تعداد سه یا چهار نفر در هر تایم رسیده‌اند.

رحمانی در پاسخ به میزان خسارت باشگاه‌های خصوصی استان، افزود: ما در استان کرمانشاه قریب به ۷۰۰ باشگاه خصوصی داریم که هر کدام از این باشگاه‌ها را به صورت میانگین ماهانه ۴ میلیون تومان کرایه سالن پرداخت می‌کنند که این مبلغ خسارت در باب کرایه است.

او ادامه داد:در خصوص وسایل ورزشی خریداری شده در باشگاه هم به صورت میانگین ماهانه ۴ میلیون تومان اقساط پرداخت می‌کنند به عبارتی در استان کرمانشاه هر باشگاهی به صورت میانگین ماهانه ۸ مییون تومان خسارت دیده است و باید در نظر داشت که باشگاه‌ها در سه ماه اسفندماه، فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه هیچکدام باز نبوده‌اند، اما در خردادماه تعدادی از باشگاه‌ها بازگشایی شدند که این مبلغ خسارت تا حدودی کم شده است.

رحمانی ادامه داد: حدود ۴ هزار مربی شاغل در باشگاه‌های ورزشی داشتیم که آن‌ها هم در این ایام شیوع بیماری کرونا کاملا بیکار شده‌اند، البته حجم استقبال ورزشکاران از باشگاه‌ها حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس هیأت همگانی استان کرمانشاه گفت: مردم باید در خصوص سلامت و خطر بیماری کرونا به میزانی از اطمینان برسند تا در باشگاه‌ها حضور پیدا کنند در این بین وظیفه ما در حوزه ورزش فرهنگ‌سازی از طریق دنیای مجازی و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا افراد هم به صورت تدریجی در باشگاه‌ها حضور پیدا کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.