کارمندان شرکت آمازون هم از جاسوسی این شرکت در امان نیستند

به گفته منابع آگاه در شرکت آمازون، این شرکت از کارمندان خود جاسوسی و تمام مکالمات خصوصی آنها را شنود می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از مجله آمریکایی وی.آی.سی.ای، منابعی آگاه از داخل شرکت آمازون فاش کردند که این شرکت به طور گسترده از کارمندان خود جاسوسی می‌کند. آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که طیف گسترده‌ای از کالاها و محصولات را توزیع می‌کند، از کتاب، سی‌دی و دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی.

آمازون از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان به شمار می‌آید.

بر اساس گزارش‌ها، شرکت آمازون از گروه‌های خصوصی کارمندان خود در آمریکا ، انگلستان و اسپانیا جاسوسی کرده و مکالمات آنها  را نیز شنود می‌کند.


بیشتر بخوانید


چند سال قبل نیز ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا که به دلیل افشای اطلاعات محرمانه این سازمان تحت تعقیب دولت آمریکا است، در مورد  جاسوسی‌کردن شرکت‌های آمازون، گوگل، و فیس‌بوک هشدار داده بود.

به گفته اسنودن این شرکت‌های بزرگ اینترنتی حجم بسیار گسترده‌ای از اطلاعات کاربران خود را ذخیره می‌کنند. وی در مصاحبه‌ای با شبکه زد‌.دی.اف آلمان گفت این شرکت‌ها زندگی خصوصی و تمام اطلاعات شخصی کاربران را ثبت و ضبط کرده و با فروش آنها به دولت ها و سرویس های اطلاعاتی پول به دست می آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار