رحیمی با اشاره به اینکه قسمت زیادی از ابعاد امنیت جامعه بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: حضور نیروی انتظامی در جامعه برای افراد قانونمند آرامش بخش و برای افراد مخل نظم و امنیت رعب آفرین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه با مجمع خیران امنیت ساز استان فارس که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه قسمت زیادی از ابعاد امنیت عمومی جامعه بر عهده نیروی انتظامی است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در موضوع‌های مختلفی از جمله مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم اقتصادی، کنترل بزهکاری‌های اجتماعی از جمله سرقت و نزاع و امنیت اخلاقی اقدامات خود را انجام می‌دهد.

او تصریح کرد: امروزه مردمی کردن فعالیت‌ها و افزایش مشارکت مردم در جامعه یک امر ضروری است.

استاندار فارس، یکی از اولویت‌های اصلی دولت را امنیت دانست و افزود: امنیت، سلامت و معیشت مولفه‌های به هم پیوسته و راهبرد‌هایی اساسی هستند که در خصوص فراهم آوردن آن‌ها در جامعه تلاش صورت می‌پذیرد و این اقدامات زمانی موثر خواهد بود که از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات مختلف مردم استفاده شود.

رحیمی، نقش نیروی انتظامی در جامعه را برجسته دانست و افزود: باید به این مجموعه کمک کنیم تا بتواند وظایف متنوع و سنگین خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

او، امنیت را به اکسیژن تشبیه و تصریح کرد: امنیت به مانند اکسیژن است، تا زمانی که به راحتی نفس می‌کشیم قدر آن را نمی‌دانیم، ولی به محض از دست دادن آن قدرش را بیشتر خواهیم دانست.

استاندار فارس گفت: حضور نیروی انتظامی در جامعه برای افراد قانونمند آرامش بخش و برای افراد مخل نظم و امنیت رُعب آفرین است.

رحیمی گفت: برای اینکه بتوانیم نیروی انتظامی کارآمدی داشته باشیم، باید موضوع امنیت را عمومی و آن را در قالب گروه‌های مردم نهاد، محله محور کنیم.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این جلسه گفت: اقدامات خیران امنیت ساز و همچنین صاحبان شرکت‌ها و کارخانجات که باعث کاهش بیکاری در جامعه می‌شوند، در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیر گذار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.