سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه نسبت به ادعا‌های اتریش مبنی بر جاسوسی آنکارا در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در پیامی کتبی ضمن رد ادعا‌های جاسوسی که از سوی برخی مقامات اتریشی به زبان آورده شده است، گفت در پشت پردۀ این ادعا‌ها برخی گروه‌های ضد ترکیه‌ای قرار دارند و در حیرت هستیم که چرا دولت اتریش با واکنشی بی‌مسئولانه ترکیه را متهم به جاسوسی می‌کند، این خود نشان‌دهندۀ آن است که دولت این کشور هنوز نتوانسته از بند ترکیه هراسی رهایی یابد.

آکسوی در ادامه پیام خود با اشاره به اینکه این موضع کشور اتریش آسایش را از ترک‌های مقیم این کشور سلب کرده است، گفت این مواضع می‌تواند به روابط دو کشور آسیب‌های زیادی وارد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در پایان این پیام مکتوب از دولت اتریش دعوت کرد تا با اجتناب از حساب‌های سیاسی غیرمسئولانه در مورد ترکیه و خلق موضوعات ساختگی و مصنوعی، لباس جدیت برتن کرده و با عقل سلیم به همکاری صمیمانه با ترکیه روی آورد.

دیروز سه شنبه وزیر کشور اتریش اعلام کرد کشورش شخصی را که برای سازمان اطلاعات ترکیه جاسوسی می‌کرده است، دستگیر کرده و مقامات کشوری در حال تحقیق درباره فعالیت‌های جاسوسی وی هستند. وی گفته بود این فرد صراحتا اعتراف کرده که سازمان اطلاعات ترکیه او را برای جاسوسی از شهروندان ترکیه یا اتریشی‌های ترکیه‌ای الاصل جذب کرده تا درباره آن‌ها به سازمان‌های امنیتی این کشور اطلاعات بدهد.

او همچنین مدعی شده بود که بیش از ۳۰ اتریشی شناسایی شده‌اند که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بعد از ورود به ترکیه بازداشت شده و از سوی سازمان اطلاعات ترکیه برای همکاری جذب شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار