معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شروع توزیع واکسن آنفلوآنزا در سطح داروخانه‌های استان از هفته آینده خبر داد.

شروع توزیع واکسن آنفلوآنزا در سطح داروخانه‌های کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سهمیه واکسن آنفلوآنزای استان در سال جاری را ۲۵۰ هزار دُز عنوان کرد و گفت : این تعداد به تدریج تا پایان مهرماه در سطح استان توزیع می‌شود، چرا که بهترین زمان تزریق واکسن اواخر شهریور و مهرماه است.

او گفت : در مرحله اول توزیع، حداقل پنج هزار دُز واکسن از هفته آینده در سطح داروخانه‌های استان توزیع خواهد شد.

محمدی افزود: در این مرحله از توزیع واکسن، فقط گروه‌های در معرض خطر شامل افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان بالای ۶۰ سال و نوزادان و کودکان شش ماهه تا ۱۰ سال و نیز زنان باردار مجاز به دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شرط دریافت واکسن را همراه داشتن کارت ملی عنوان کرد و افزود: بیماران زمینه‌ای باید گواهی بیماری خود را نیز همراه داشته باشند.

محمدی ادامه داد: با توزیع سری‌های بعدی واکسن، سایر افراد هم می‌توانند برای تهیه واکسن آنفلوآنزا به داروخانه‌های استان مراجعه کنند.

او گفت: این واکسن ربطی به کرونا نداشته و تنها در بحث پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا موثر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.