مدیر عامل آب و منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: ۲۸۰ حلقه چاه در استان کنتور گذاری نشده است.

قندهاری مدیر عامل آب و منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: با توجه به شرایط آبی حاکم بر استان گرفتن مجوز برای حفاری چاه برای مصارف مختلف ابتدا با درخواست از شرکت آب و منطقه‌ای و انجام کارشناسی‌ها همراه است.

او افزود: عمده دشت‌های استان که پتانسیل آبی دارند ممنوعه هستند این ممنوعه بودن به دلیل استفاده قبلی از منابع آب دشت‌ها به ویژه منابع آب زیر زمینی بوده است.

قندهاری با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب تصریح کرد: برای استفاده از منابع آبی و حفر چاه‌ها باید تحویل حجمی آب با استفاده از کنتور انجام شود


بیشتر بخوانید


مدیر عامل آب و منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص سفره‌های آب زیر زمینی مانند گذشته مجوز حفر چاه صادر نمی‌کنیم.

او ادامه داد: حجم آب مصرفی و بازه زمانی استفاده از آب چاه در پروانه بهره برداری قید شده است که حجم مجاز آب را از طریق کنتور هوشمند در اختیار کشاورزان قرارمی دهیم.

خراسان جنوبی یکی از پایلوت‌های وزارت نیرو در مطالعات آب‌های ژرف

مدیر عامل آب و منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: نگاه کارشناسی متضادی نسبت به منابع آب ژرف در استان وجود دارد و در این حوزه کار ژئوفیزیکی عملا انجام شده است.

او افزود: مدیریت مطالعات این حوزه زیر نظر وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری انجام می‌شود.

قندهاری عنوان کرد: در بحث صدور مجوز حفر چاه به ویژه برای صنایع باید حریم قنوات رعایت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.