یکی از اساتید حوزه دامپروری کشور با بیان اینکه نظریه‌پردازان آمریکایی تاکید دارند کنترل امنیت غذایی کشور‌ها در اختیار آمریکا قرار بگیرد گفت : امنیت غذایی کشور تنها با خودکفایی حاصل می‌شود

آیا کنترل امنیت غذایی کشور‌ها باید در اختیار آمریکا باشد؟به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ حسن فضائلی یکی از اساتید حوزه دامپروری کشور با بیان اینکه نظریه‌پردازان آمریکایی تاکید دارند کنترل امنیت غذایی کشور‌ها در اختیار آمریکا قرار بگیرد و در داخل کشور نیز برخی صاحب نظران تاکید بر واردات موادغذایی دارند و میلی بر خودکفایی از خود نشان نمی‌دهند، گفت : امنیت غذایی کشور تنها با خودکفایی حاصل می‌شود.

او با یادآوری الگو‌های الهام گرفته غربی در عرصه کشاورزی، گفت : ما از علوم غربی کورکورانه بهره برده‌ایم و اعتقاد داریم استفاده از علوم غرب خوب است، اما به شرط آنکه کورکورانه نباشد.

او کانون تولید را روستا دانست و افزود: هرجا حرکت ما در راستای کار جهادی بوده است موفق بوده‌ایم.

این استاد دانشگاه جمع گرایی، حضور در عرصه و کنار تولیدکنندگان، تجربه‌گرایی، مشارکت‌پذیری و باورمندی را از ویژگی‌های فرهنگ جهادی برشمرد و گفت: فرهنگ جهادی و مدیریت حاکم بر آن بر باورمندی توان داخلی تاکید دارد.

فضائلی افزود: اگر توانمندی‌ها را کنار هم بچینیم و از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و علم را به روش صحیح به کار ببریم به طور قطع موفقیت فراهم خواهد شد و بی گمان در این راستا تفکر جهادی حرف اول را می‌زند.

 مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با اشاره به نقش دامپروری در توسعه کرمانشاه گفت: اکثر ائمه به شغل دامپروری مشغول بوده اند و اهمیت بخش دامپروری بی گمان کمتر از بخش زراعت نیست.

حجت الاسلام سید «اسماعیل حسینی‌مقدم» با اشاره به بستر‌های استان در بخش توسعه دامپروری افزود: امید داریم همایش ملی فرهنگ جهادی و کمیته‌های تخصصی آن زمینه را برای رشد بخش دامپروری کرمانشاه فراهم نماید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.