دولت اقدام‌های بسیار خوبی برای الحاق مناطق حاشیه نشین قصرشیرین به شهر انجام داده است .

اقدامات دولت برای الحاق مناطق حاشیه نشین قصرشیرینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : بعد از زلزله آبان ماه سال ۹۶ و حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده و تاکید ایشان بر استفاده از فرصت‌های این حادثه تلاش کردیم مناطق حاشینه نشین قصرشیرین شامل قصرجدید، پالی آباد و امیدوار را به شهر ملحق کنیم.

او گفت : با حمایت‌های استاندار و تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های فرمانداری و مجموعه راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر مشکلات برطرف شد و کار واگذاری زمین‌های ۱۷۶ واحد مسکونی محله قصرجدید (بلوکی ها) انجام شده و در مرحله نهایی شدن توسط دستگاه‌های مربوطه در شهرستان است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: برای حل مشکل ۲محله دیگر یعنی پالی آباد و امیدورار با موافقت استاندار کرمانشاه، سه میلیارد ریال اعتبار برای تهیه نقشه شمیم این مناطق تصویب شد که متاسفانه هنوز مسکن و شهرسازی آن را انجام نداده است.

فرماندار قصرشیرین افزود: با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهرقصرشیرین کار شن ریزی هشت هزار متر مربع در این محلات پالی آباد و امیدوار انجام شده است.

تاتار گفت: دولت و نظام جمهوری اسلامی، تمام تلاش خود برای الحاق این مناطق انجام داده و الحاق این مناطق به شهر، اخذ مجوز واگذاری و ارایه تسهیلات مقاوم سازی برای این مناطق است.

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ساختمانی با مالکیت مردم این مناطق به آن‌ها واگذار کنیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: علاوه بر این موارد دولت در گام بعدی مساله اشتغال جوانان این مناطق را لحاظ کرده و با ورود نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و سپاه پاسداران تسهیلات اشتغال زا هم به ساکنان این مناطق واگذار می‌شود.

تاتار ادامه داد: واحد‌های غیرمجاز این محله‌ها که توسط قشر ضعیف و کم درآمد ساخته شده، به آن‌ها واگذار می‌شود و لازمه این کار تهیه طرح تفضیلی و نقشه شمیم است تا این محلات نیز از زیرساخت‌های آب، برق، راه و فاضلاب همانند دیگر نقاط شهری برخوردار شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.