وضعیت کرونای ۳ شهرستان اراک، دلیجان و ساوه قرمز است.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ، مرکز استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: طبق آخرین آمار ۳ شهرستان اراک، دلیجان و ساوه از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز  هستند.

جمالیان افزود: شهرستان شازند در وضعیت سفید، شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان مرکزی (خمین، محلات، زرندیه، کمیجان و خنداب) در وضعیت زرد قرار دارند.

او اضافه کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی  تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰ هزارو  ۶۲ نفر رسیده  و تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به   کرونا به ۴۰۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۵۶  مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی شناسایی شده اند که  از این تعداد   ۲۶ مورد  در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: ۱۳۰ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند هم به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

جمالیان تصریح کرد: متاسفانه در این مدت ۶ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.