ستاد تنظیم بازار با ارسال جوابیه‌ای نسبت به گزارش‌ منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،۱۴ مرداد ماه گفت و گویی با عنوان «افزایش چراغ خاموش قیمت مصوب شکر/ بازار اقلام اساسی در رکود به سر می‌برد» در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد. انتشار این خبر واکنش تنظیم بازار را به دنبال داشت.

در جوابیه ستاد تنظیم بازار خطاب به باشگاه خبرنگاران جوان، آمده است:

همه ساله بر اساس قوانین موضوعه و در راستای حمایت و استمرار تولید داخل، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله چغندر قند با تصویب هیت وزیران افزایش می‌یابد که در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ با هدف ایجاد انگیزه در بخش کشاورزی و افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات این محصول، نرخ خرید تضمینی چغندر بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است، که با توجه به تاثیر قابل توجه چغندر در تولید شکر و مضافاً افزایش سایر هزینه‌ها، تغییر قیمت درب کارخانه ناگزیر بوده که پس از بررسی‌های کارشناسی و مطابق تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، قیمت شکر سفید درب کارخانه در سال ۱۳۹۹ به ازای هر کیلوگرم ۶۳۰۰ تومان تصویب شد.

همچنین با توجه به سیاست‌های ارزی، نرخ ارز واردات شکر خام نیز از رسمی به نیمایی تغییر یافته که این تغییرات نیز در افزایش قیمت شکر وارداتی موثر بوده. هرچند بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار مقرر گردید شکر بسته بندی برای بخش خانوار، کماکان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به نرخ مصوب تامین شود.

علی ایحال این سازمان با هماهنگی سایر دستگاه‌های نظارتی ذیربط ضمن بازرسی و کنترل بازار برخورد قانونی لازم را با متخلفین معمول می‌دارد و سامانه ۱۲۴ در سراسر کشور آماده دریافت شکایت‌های مردمی و رسیدگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
واله شكر زير ٩ تومن نيست كجا ٧ تومنه ؟
آخرین اخبار