مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: تا پایان امسال هزار کلاس درس در استان به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح هزار کلاس درس تا پایان سال در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید محمد واعظی نژاد، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است، گفت: جذب مشارکت‌های مردمی در استان رشد سه برابری داشته است.

او از انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه خیر ساز با اتاق بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد و افزود: عملیات ساخت این مدارس بر اساس نیاز مناطق و شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد.

واعظی تصریح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس طی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که تا کنون ۶۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمان از ساخت دو مدرسه حیات طیبه در استان خبر داد و افزود: عملیات ساخت ۱۲۰ کلاس درس به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پور جعفری در شهرستان‌های کرمان، رابر و منطقه گلباف آغاز شده و تا سالروز شهادت این شهید بزرگوار به بهره برداری می‌رسد.

واعظی نژاد با بیان اینکه طرح ملی آجر به آجر بستری مناسب برای ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور است گفت: هرکس به هر اندازه کمک در این طرح برای مدرسه سازی می‌تواند مشارکت کند.

او از جمع آوری و بازسازی تمامی مدارس خشت و گلی در استان در سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: نوسازی و استاندارد سازی مدارس سنگی و بلوکی نیز در استان نیز آغاز شده است.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ درصد مدارس استان تخریبی هستند گفت: با توجه به کمبود منابع مالی دولت نیاز‌مند مشارکت جدی خیرین در امر مدرسه سازی هستیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار