یاد شهید رئیسعلی دلواری در صدوپنجمین سالروز شهادتش با اجرای برنامه‌های مختلف گرامی داشته شد.

گرامیداشت یاد شهید رئیسعلی دلواری در صدوپنجمین سالروز شهادتشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به علت شیوع کرونا امسال کنگره شهید رئیسعلی دلواری با حضور مردم برگزار نشد و برنامه‌ای در خانه یا همان موزه این شهید برای گرامیداشت یاد او برگزار شد.

امام جمعه دلوار در این باره گفت: به منظور پاسداشت یاد سردار مقاومت شهید رئیسعلی دلواری امروز در سالروز شهادت این شهید و روز ملی مبارزه با استعمار رزمایش قدرت در دریا برگزار شد با توجه به اینکه انگلیسی‌ها از راه دریا وارد دلوار شدند و رئیسعلی و همرزمانش در ساحل و در جوار تپه رشادت با آن‌ها مقابله کردند.

حجت الاسلام علی زاهددوست افزود: دریادلان در این رزمایش نشان دادند که مانند رئیسعلی حافظ آب‌های نیلگون خلیج فارس هستند.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: همچنین برنامه‌ای با عنوان «کرانه پایداری» در منزل و موزه رئیسعلی دلواری برگزار شده است که به صورت مستقیم از شبکه استانی سیمای بوشهر و برخی شبکه‌های دیگر پخش می‌شود.

امام جمعه دلوار عنوان کرد: تجلیل از خانواده شهید رئیسعلی دلواری، خانواده شهدای مدافع سلامت، دست اندرکاران تالیف زندگینامه رئیسعلی دلواری در کتاب‌های درسی و بررسی قیام مردم جنوب با حضور کارشناسان از جمله بخش‌های این برنامه بود.

زاهد دوست گفت: امروز همچنین از طرح استان بوشهر قطب گردشگری مقاومت رونمایی شد.

رئیسعلی دلواری مبارزی که همراه با دیگر همرزمانش علیه متجاوزان انگلیسی قیام کرد، در ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ خورشیدی در مبارزه با متجاوزان انگلیسی به شهادت رسید و سالروز شهادت او به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.