گروه‌های مقاومت فلسطینی بر لزوم ایجاد وحدت و مبارزه مسلحانه در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المیادین، گروه‌های مقاومت فلسطین پس از نشست دبیران کل این گروه‌ها در لبنان در بیانیه‌ای بر وحدت و مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: نشست دبیران کل گروه‌های مقاومت گامی مهم در مسیر بازگرداندن وحدت فلسطینیان است و این نشست گامی مهم در مسیر ایجاد مکتبی فلسطینی بر پایه مشارکت کامل و همگانی است.

گروه‌های مقاومت اعلام کردند: باید به رسمت شناختن رژیم صهیونیستی سلب، قیود پیمان اوسلو منحل و تمامی ملحقات و پروتکل‌های آن رد شود.

در بیانیه پایانی نشست دبیران‌کل گروه‌های مقاومت، بر حق مردم فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگری با تمامی انواع آن و در رأس آن مقاومت مسلحانه تاکید شد.

گروه‌های فلسطینی همچنین بازسازی و اصلاح سازمان آزادی بخش فلسطین را خواستار شدند تا به عنوان چارچوب جامعی برای تمامی فلسطینیان و در رأس آن برای گروه‌های مقاومت قرار گیرد.

این گروه‌ها اعلام کردند: چارچوب رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین باید توسعه یابد تا گروه‌های مقاومت به آن ملحق شوند و انتخابات فراگیری برای تشکیل شورای ملی برگزار شود.

گروه‌های مقاومت همه فلسطینیان را به توافق بر سر راهبردی ملی مبتنی بر اصول ثابت در مقابله فراگیر با اشغالگری فراخواندند.

منابع فلسطینی دیروز (سه‌شنبه) از لغو یکباره نشست دبیران کل گروه‌های مقاومت که قرار بود روز پنج‌شنبه در بیروت برگزار شود به علت مشکلات داخلی ناشی از انفجار بندر بیروت و مسئله تشکیل دولت جدید خبر دادند.

این در حالی است که «رای الیوم» به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی نوشت: به احتمال زیاد لبنان در ساعات آتی تصمیم خود مبنی بر مخالفت با میزبانی از هیئت فلسطین را پس بگیرد و زمان تشکیل نشست به زودی مشخص خواهد شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیروز وارد بیروت شد تا در این نشست ویژه هماهنگی موضع داخلی در مقابله با معامله قرن آمریکا و خطرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرکت کند.

منابع فلسطینی هفته گذشته از برگزاری جلسه هیئت امنای گروه‌های فلسطینی به منظور احیای توافقنامه چارچوب رهبری یکپارچه امضا شده میان گرو‌های فلسطینی که سال ۲۰۰۵ میان آن‌ها در قاهره امضا شد، خبر داده و اعلام کرده بودند که در این جلسه تشکیل رهبری یکپارچه فلسطینی و فعال سازی سازمان آزادی بخش فلسطین در پرتو اشتیاق کشور‌های عربی برای آغاز روابط یکجانبه با اسرائیل بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار