معاون فرهنگی وزارت علوم به بیان توضیحاتی درباره نحوه برگزاری جشن دانشجویان ورودی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها پرداخت.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه برگزاری جشن  دانشجویان جدید به دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها در حال انجام دادن تمهیدات لازم برای نحوه برگزاری جشن جدید به دانشگاه‌ها هستند.

او بیان کرد: سال قبل شیوه نامه‌ای را به دانشگاه‌ها با عنوان برگزاری «آیین نو دانشجویان» ابلاغ کرده ایم. در سال قبل این آئین نامه در شرایطی متفاوت از امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اجرایی شد.

غفاری بیان کرد: به دانشگاه ها اعلام کرده ایم که این آیین نامه را بازنگری کنند و بخش‌هایی از این شیوه نامه را در فضای مجازی تعریف کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: با ایجاد تغییراتی در شیوه نامه تلاش می‌کنیم تا دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند بتوانند با شرکت در آیین نودانشجویان به صورت مجازی با فضای دانشگاه آشنا شوند.

معاون وزیر علوم بیان کرد: در آیین نامه نودانشجویان مسائلی مد نظر قرار داده شده و موضوعات حول محور معرفی دانشگاه، رشته‌ها و گروه‌های دانشگاه، معرفی اعضای هیات علمی، معرفی امکانات و فضا‌های آموزشی و رفاهی بوده است.

غفاری ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که امکان حضور همه دانشجویان در دانشگاه را داشته باشیم و بتوانیم مثل سال های قبل استقبال آنها برویم.

معاون وزیر علوم ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و به این جهت که دانشجویان بتوانند اطلاعاتی درباره دانشگاه محل تحصیل خود کسب کنند جشن نودانشجویان را به صورت مجازی برگزار  خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره نحوه حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها گفت: اگر شرایط شیوع کرونا به همین منوال باشد، امکان حضور همه دانشجویان در دانشگاه نخواهد بود و سناریور‌هایی با توجه به ظرفیت خوابگاه‌ها و ظرفیت کلاس‌های دانشگاه چیده شده است و بر این اساس میزان حضور دانشجویان تعریف می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار