مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: راه اندازی پردیس روستایی در ۷ روستای استان به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: در حال حاضر راه اندازی پردیس روستایی در ۷ روستا از جمله روستا‌های شاهین تپه، رحیم آباد در تاکستان، رحمت آباد و خوزنین در بوئین زهرا، رجایی دشت، کوندج به ثبت رسیده است. +

نجفی خاطرنشان کرد: طرح پردیس روستایی تا ۵۰ روستا در استان قابلیت ارتقاء دارد.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در روستا‌ها برای اشتغالزایی، پردیس روستایی برای حل این مشکلات در استان پیشنهاد شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری اضافه کرد: در طرح پردیس روستایی اولویت با روستا‌هایی است که طرح‌های توسعه روستایی آن‌ها بر اساس برنامه ششم توسعه آماده شده است و زمین مناسب برای ایجاد این پردیس را داشته باشد.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری؛ در طرح پردیس روستایی ظرفیت‌های توسعه روستایی با مشارکت اهالی روستا شناسایی شده است و این ظرفیت‌های اشتغالزایی به هیج وجه بافت روستا را به هم نمی‌ریزند.

نجفی افزود: تسهیلات مورد نیاز پردیس روستایی به صورت هدفمند و در راستای اشتغالزایی روستایی اعطا می‌شود و اولویت با پرداخت تسهیلات به مشاغلی است که در پردیس‌ها مستقر هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری تأکید کرد: سقف تسهیلات بر اساس طرح‌هایی است که از سوی متقاضیان اشتغالزایی روستایی صادر و بر اساس تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، این تسهیلات با سود ۴ تا ۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی گفت: سعی ما بر این است طرح‌هایی در پردیس‌های روستایی مستقر شوند که امنیت سرمایه گذاران در آن تأمین شود و تسهیلات هم متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت و اگر شاهد انحرافی باشیم، پرداخت تسهیلات متوقف می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استاندار بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش هزینه‌های سرمایه گذاری در پردیس‌های روستایی و احتمال حضور کمرنگ روستاییان در این پردیس ها، طی فراخوانی از سرمایه گذاران خرد برای سرمایه گذاری در این پردیس‌ها حمایت خواهیم کرد.

نجفی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در راستایی اجرای این قانون اقدام کنند و سند سپهر یا پیمان همکاری روستا در این زمینه از سوی ۱۲ سازمان از جمله جهاد کشاورزی، صمت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به امضا رسیده و همه موظف هستند که از این طرح حمایت کنند.

وی گفت: با توجه به مساحت پردیس‌ها به صورت متوسط ۱۰۰ شغل پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.