مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ هزار واحد روستایی در استان مقاوم سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۸۴ هزار واحد روستایی در استان تاکنون ۵۰ درصد آن معادل حدود ۲۴ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

او افزود: با این وجود هنوز نیمی از واحد‌های روستایی استان استاندارد مقاوم سازی ندارد و می‌طلبد در این خصوص اعتبارات بیشتری به استان اختصاص داده شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی در مقایسه با استاندارد کشوری در وضعیت خوبی قرار داریم و بنا بر هدفگذاری انجام شده در سال ۹۹ سه هزار مسکن دیگر در استان مقاوم‌سازی می‌شود.

او ادامه داد: این استان در بخش تهیه، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی نیز جزو استان‌های پیشرو به شمار می‌رود.

رئیسی از جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بلاعوض برای اجرای طرح مسکن محرومین در استان خبر داد و گفت: در گام نخست دو هزار و ۴۴۰ واحد برای استان در نظر گرفته شد، اما با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان یک هزار واحد دیگر نیز به سهمیه استان اضافه شد.

او به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار خانوار استان نیز اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۸۰۰ تقاضای مسکن در این مناطق وجود دارد که نیاز به تامین زمین دارد و چنانچه زمین آن تامین شود می‌توان تسهیلات موردنیاز را در اختیار متقاضیان قرار داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.