دولت جدید تونس به نخست‌وزیری «هشام المشیشی» توانست رأی اعتماد پارلمان این کشور را کسب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آر.تی عربی، پارلمان تونس امروز (چهارشنبه) به دولت هشام المشیشی رأی اعتماد داد.

کابینه نخست وزیر جدید توانست ۱۳۴ رأی موافق پارلمان را کسب کند و رأی اعتماد پارلمان را از آن خود کند.

جلسه عمومی ویژه بررسی رأی اعتماد پارلمان به دولت المشیشی، ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه ادامه داشته است.

قرار است نخست وزیر جدید امروز با حضور در کاخ ریاست جمهوری در «قرطاج» در مقابل قیس سعید، رئیس جمهور تونس حضور یابد و قسم یاد کند.

دولت هشام المشیشی دومین دولتی است که پارلمان تونس از زمان برگزاری انتخابات قانونگذاری در ۲۰۱۹ به آن رأی اعتماد می‌دهد و سومین دولتی که طی یک ماه به پارلمان معرفی شده تا رأی اعتماد کسب کند.

رئیس جمهور تونس فردی بود که هشام المشیشی ۴۶ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت عمومی از استراسبورگ فرانسه و وزیر کشور سابق را برای سمت نخست وزیری پیشنهادی داد و وی را شخصیتی عنوان کرد که می‌تواند دولت را تشکیل دهد.

المشیشی در پس از یک ماه مشورت در ۲۵ اوت اعضای کابینه خود را معرفی و لیست اسامی ۲۵ وزیر پیشنهادی خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

نخست‌وزیر تونس با اعلام اینکه شخصا متعهد می‌شود اعضای کابینه‌اش به تمامی احزاب و گروه‌های این کشور احترام بگذارند و دولتش با شهروندان این کشور در تعامل خواهد بود و به طور کامل مستقل عمل خواهد کرد.

الیاس الفخفاخ، نخست‌وزیر پیشین تونس استعفای خود را در جلسه صبح روز چهارشنبه، ۲۵ تیرماه با قیس سعید، رئیس‌جمهور این کشور و در حضور الغنوشی، رئیس پارلمان و حزب النهضه تونس تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار