مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: امسال ۵۳۰ هزار تن خرید تضمینی مباشرتی گندم در استان صورت گرفت که در مقایسه با پارسال ۳۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هدایت الله رحیمی مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: امسال ۵۳۰ هزار تن خرید تضمینی مباشرتی گندم در استان صورت گرفت که در مقایسه با پارسال ۳۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس افزود: پارسال ۳۴۷ هزار و ۳۶ تن گندم تضمینی مباشرتی از کشاورزان استان خریده شد.

او ادامه داد: میزان خرید تضمینی مباشرتی گندم در سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۳۱۹ هزار و ۳۰ تن، ۴۶۷ هزار و ۴۴۳ تن، ۵۰۵ هزار و ۵۴۷ تن، ۵۲۰ هزار تن، ۴۷۸ هزار و ۸۹۶ تن، ۲۹۰ هزار و ۳۵۴ تن و ۳۴۷ هزار و ۳۶ تن بود که در امسال بیشترین میزان خرید تضمینی گندم با خرید تضمینی ۵۳۰ هزار تن رسید.

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: این اداره کل در سال جاری با دایر کردن ۱۳۵ مرکز خرید در ۳۶ شهرستان استان اقدام به خرید گندم کشاورزان کرده است.

او گفت: حدود ۵۳۰ تعاونی زیر مجموعه این اداره کل فعالیت می‌کنند و خدمات مختلف را از ادارات دریافت و به دست کشاورزان و روستاییان می‌رسانند.

رحیمی افزود: از مجموع ۱۵۶ مرکز بیمه روستایی ۱۱۲ مرکز در تعاونی‌های زیر مجموعه اداره کل تعاون روستایی استان فعالیت می‌کنند.

او اظهارکرد: توزیع آرد روستایی ساماندهی شده و و از طریق سامانه تعریف شده و در هماهنگی با ثبت احوال استان شرکت غله توزیع می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: همچنین توزیع کود از طریق سامانه الکترونیکی به دست کشاورزان می‌رسد، این سامانه امتحان خود را به صورت آزمایشی در شهرستان کوار و مرودشت پس داده و از ابتدای ماه آینده در سراسر استان فعالیت خواهد کرد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.