مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از ادامه داشتن طرح نذر خون تا اربعین حسینی در این استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در ۱۰ روز نخست ماه محرم ۲ هزار و ۱۷۳ نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه مراجعه کرده‌اند که با توجه به شرایط پذیرش، یک‌هزار و ۸۲۰ نفر توانستند نسبت به اهدای خون اقدام کنند و از این تعداد ۶۶۹ نفر آن در روز عاشورا برای اهدا خون مراجعه کرده‌اند.

او افزود: طرح نذر خون تا اربعین ادامه دارد و مختص به دهه نخست ماه محرم نیست و از عموم مردم به خصوص بهبود یافتگان بیماری کرونا می‌خواهیم نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به لزوم دریافت پلاسمای خون از بهبود یافتگان بیماری کرونا، گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند با اهدای پلاسمای خود نسبت به درمان سایر افراد مبتلا کمک کنند.

او گفت: هم‌اکنون وضعیت ذخیره خونی مطلوب است، اما طبق پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار می‌رود در فصل پاییز و زمستان با توجه به آغاز موج سوم بیماری کرونا و شیوع مجدد ویروس آنفولانزا بر شمار مبتلایان افزوده شود و نیاز به فرآورده‌های خونی افزایش می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیان کرد: اداره‌کل انتقال خون و مراکز در شهرستان‌های استان همه روزه غیر از روز‌های تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ پذیرش از اهداکنندگان خون صورت می‌گیرد.
انتهای  پیام/ز

برچسب ها: اهدا خون ، ماه محرم ، محرم99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.