معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۶۰ هزار تست کرونا از مراجعین سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته دریافت و برای بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا زیرپوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می‌گیرند.

او افزود: همچنین در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به ۱۸ مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: آزمایش طبی ویروس کرونا بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال انجام می‌شود.

قلیان بیان کرد: در حال حاضر ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت هشت تا ۲۲ به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا خدمات رسانی می‌کنند.
بیشتربخوانید
او تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ مرکز در مناطق پنج گانه مشهد فعال شده است و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز علائم پیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند، در این مرکز شهروندان علاوه بر راهنمایی در زمینه علائم بیماری کرونا، در خصوص نشانی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته با توجه به محل سکونت و سطح بندی بیماران نیز آگاهی می‌یابند.

قلیان اظهار کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.