موسوی گفت: توجه به مشکلات آبادان نیاز به ایجاد ظرفیت قانونی دارد و این کار مجلس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،موسوی فرماندار ویژه آبادان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مشکلات آبادان نیاز به ایجاد ظرفیت قانونی دارد و این کار مجلس است. از مجلس انقلابی انتظار داریم متفاوت تر از سایر مجالس به مشکلات آبادان برای یک بار توجه جدی  کند.

او افزود: جوانانی داریم که بعد از جنگ تحمیلی متولد شدند اما بدلیل وجود دژ مرزی تا کنون نتوانستند کناره های اروند رود را حتی ببینند،باید جاده ساحلی بین المللی جایگزین دژ مرزی شود، برداشتن دژ نیاز به همکاری مجلس با دولت را دارد.

فرماندار ویژه آبادان گفت: در طول ۳۱ سال بعد از جنگ هیچ آلترناتیوی جایگزین ۳ میلیون نخل سوخته نشد. مشکلات انباشته ۷ دولت به این دولت رسیده است، لطفا با تصویب یک ماده واحده اعتباری درخور حل این مشکلات به آبادان تخصیص یابد.

موسوی تصریح کرد:مجلس یازدهم باید به دولت کمک کند تا موضوع لایروبی اروند رود با کشور همسایه عراق بصورت جدی حل شود.

او ادامه داد:جوانان ما بی صبرانه منتظر اشتغال هستند و صدها هزار نفر همشهریان آبادانی ما بدلیل عدم وجود ظرفیت اشتغال تا کنون به آبادان باز نگشتند.

رئیس شورای تامین آبادان اظهارکرد: زمانی مشکل اشتغال حل می شود که زمین های خشک بین ۲ رودخانه بزرگ ملی و بین المللی سیراب شوند و میلیون ها نخل جوان جایگزین نخل های سوخته شود.

موسوی گفت:همچنین می بایست صنایع ورشکسته و تعطیل شده آبادان به چرخه تولید برگردند.

او عنوان کرد: چوئبده و اروند کنار  محروم ترین نقاط شهرستان آبادان هستند، برای برون رفت از محرومیت باید از بن بست خارج شوند و به منطقه آزاد به پیوندند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: سد زیردست بهمن شیر باید اجرا شود تا آب شیرین این رودخانه به دریاچه های نمک نریزد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.