محمود رضا شیرازی از نمایندگان خواست روند اصلاح قانون بودجه را برای بازگشت حق آلایندگی آبادان با جدیت دنبال کنند.

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان در نشست شورای اداری آبادان و در حضور رؤسای کمیسیون های عمران و انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: طی چند ماه گذشته و به دلیل اختصاص ۳۵ درصد عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست در قانون بودجه سال ۹۹ ، حدود ۸۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری استان و ۲۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری آبادان کسر شده است

او افزود: شهرداری آبادان برای پرداخت مطالبات کارکنان و مدیریت بدهی های سنگین با مشکل درآمدی مواجه است

شهردار آبادان گفت: پالایشگاه آبادان در مرکز شهر قرار دارد و امیدواریم نمایندگان مجلس با اصلاح این قانون حق مردم آبادان را برگردانند.

شیرازی با بیان اینکه درحال حاضر شهرداری آبادان درجه ۱۱است و یکی از شهرداری های بزرگ کشور محسوب می شود گفت: ماهانه حقوقی بالغ بر ۱۱میلیارد تومان باید برای کارکنان شهرداری آبادان تامین کنیم.

 در آمد سرانه شهرداری آبادان

او افزود: سرانه شهرداری آبادان باتوجه به بضاعت مردم  بسیار پایین است و درآمد شهرداری آبادان بطور میانگین بین ۳تا ۵میلیارد تومان  می باشد که با تقسیم بر ۳۰۰ هزار نفر رقم بسیار ناچیزی است.

شهردار آبادان ادامه داد:شهرداری آبادان از آذر ماه سال ۹۷ بیش از ۲۴میلیارد تومان بدهی به پرسنل خود دارد .

شیرازی تصریح کرد: از نظر آلودگی ضریب آبادان   ۲و شهر همجوار یک بود و درقانون برنامه ششم این اصلاح شد و ضریب آبادان به پنج رسید اما در این قانون سهم آبادان ۷۲درصد و سهم شهر همجوار ۲۸درصد شد که انتظار داریم نمایندگان مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی نشستی  در استان با سازمان مدیریت برنامه و بودجه تشکیل بدهند  که اصلاح ضریب آلودگی هم اعمال شود.

وجود پنج محله ی دارای بافت فرسوده در آبادان

او اظهار داشت: پنج محله به عنوان هدف  دارای بافت فرسوده هستند محله هایی نظیر علوانیه،سلیچ شرقی وغربی،سده،ذوالفقاری که حداقل ۸۰هزار نفر دراین محله ها ساکن هستند.

شهردارآبادان گفت:برای بازسازی کامل بدنه شهری،روسازی و زیرساخت آسفالت بامشکلات زیادی مواجه هستیم و نیاز به ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار داریم .

شیرازی درپایان خاطرنشان کرد: باید برای جرائم تامین اجتماعی فکری ازسوی دولت اندیشیده شود و شهرداری آبادان بیش از ۱۳۰میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد .

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.