مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره شرایط تیم فوتبال این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی رسول پناه، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در جمع هواداران معترض تیمش که مقابل باشگاه تجمع کرده بودند اظهار داشت: می‌دانم که نگرانی هواداران نقل و انتقالات است. تیم روند خوبی دارد. سرپرست تیم به ما لیست داد و اعلام کرد پس از ششم شهریور ماه فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاه را آغاز کنیم تا تمرکز تیم پیش از دربی به هم نخورد که ما هم موافقت کردیم. با گزینه‌های مدنظر کادرفنی صحبت‌هایی شد و همین امروز با ۳ بازیکن جدید قرارداد می‌بندیم.

بشار رسن گفت مشکلی برای ماندن ندارد

رسول پناه درباره شرایط بشار رسن برای ماندن در پرسپولیس گفت: روز گذشته با بشار رسن هم صحبت کردیم و با او به توافقات اولیه رسیدیم. او حدود ۱۳۸ هزار دلار از فصل قبل طلب دارد که به او گفتم تا شنبه این مبلغ به حسابش واریز می‌شود و او این موضوع را پذیرفت و گفت مشکلی برای ماندن ندارد. روز گذشته با مدیر برنامه‌های رسن هم جلسه داشتیم و قرار شد امروز با رسن به توافق نهایی برسیم.  

رسن گفت ۱۰ درصد به قراردادم اضافه کنید و ما هم موافقت کردیم

او ضمن تکذیب درخواست تخفیف از بازیکنان پرسپولیس برای تمدید قرارداد گفت: مصاحبه من را نشان دهید که چنین حرفی زدم تا من مسئولیت همه چیز را بر عهده بگیرم. رسن گفت ۱۰ درصد به قراردادم اضافه کنید و ما هم موافقت کردیم. او شب گذشته هم با من تماس گرفت و قرار است امروز به باشگاه بیاید. ما با او هیچ مشکلی نداریم.  

اگر هواداران همه چیز را بدانند، به ما حق می‌دهند

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: ترابی به ما گفت قضیه فسخ قرارداد را علنی نکنید، زیرا ممکن است برگردم. اگر ترابی به ما پاسخ مثبت دهد، جریان را توضیح می‌دهم. خود ترابی گفت اتفاقاتی افتاده، اما من سعی می‌کنم شرایط را طوری پیش ببرم که به پرسپولیس برگردم. دلیل این که درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم این است که قرار شد ترابی امروز به من پاسخ بدهد. حق هواداران این است که همه چیز را بدانند و اگر مسائل را بدانند، به ما حق می‌دهند.  

روزی که سرپرست پرسپولیس شدم، تنها ۷۰۰ هزار تومان در حساب باشگاه بود

رسول پناه درباره نحوه همکاری پرسپولیس با کارگزار مالی باشگاه گفت: روزی که سرپرست پرسپولیس شدم، تنها ۷۰۰ هزار تومان در حساب باشگاه بود. کاری به مدیریت‌های قبلی ندارم. آن‌ها به دستگاه‌های نظارتی معرفی شدند و پاسخگو خواهند بود. وقتی به پرسپولیس آمدم دیدم که باشگاه و کارگزاری که مدیران قبلی با آن قرارداد بسته بودند، به بن بست خوردند. وقتی دیدم که باشگاه هزینه‌های زیادی دارد و حدود ۱۰۰ میلیارد بدهکار است، ریسک بزرگی کردم. تنها منبع درآمدزایی باشگاه، کارگزار مالی است، زیرا ما از بلیت فروشی و حق پخش تلویزیونی درآمدی نداریم. به کارگزار اطلاع دادیم که قرارداد را فسخ می‌کنیم و با کارگزار جدیدی قرارداد می‌بندیم.  

کف قرارداد با کارگزار را به ۱۱۰ میلیارد رساندیم که  در ایران سابقه ندارد

او افزود: کار خطرناکی انجام دادم، زیرا کارگزار می‌توانست از ما شکایت کند، اما من مسئولیت این کار را برعهده گرفتم. کف مبلغ قرارداد با کارگزار مالی را به ۱۱۰ میلیارد رساندم. شما در هیچ جای ایران چنین قراردادی نمی‌بینید، آن هم در این اوضاع که کرونا شایع شده و شرایط اقتصادی مناسب نیست. سال گذشته کف مبلغ قرارداد ۵۰ میلیارد تومان بود، اما من کاری کردم که کف درآمد باشگاه به ۱۱۰ میلیارد برسد و به کارگزار گفتم تا پایان تیرماه باید ۳۸ میلیارد به باشگاه پرداخت کند. تا امروز ۳۸ میلیارد از کارگزار گرفتیم.  

مطالبات برانکو حدود ۵۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۳۰ درصد آن را پرداخت کرده ایم

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا شب گذشته این مسائل را مطرح نکرد گفت: میثاقی گفت سوال‌های زیادی دارد و از من خواست این صحبت‌ها را در زمان دیگری مطرح کنم. خدا را شکر به خوبی با کارگزار همکاری می‌کنیم و شرکت طرف قرارداد اعلام کرده برای پرداخت مطالبات برانکو به ما کمک می‌کند. تاکنون ۳۰ درصد از مطالبات برانکو را پرداخت کردیم. مطالبات برانکو حدود ۵۰ میلیارد تومان است و به دوره مدیریت قبلی برمی گردد.

وقت و زندگی ام را گذاشتم و توانستم املاک پرسپولیس را به نام باشگاه کنم

او در ادامه گفت: روزی که سرپرست پرسپولیس شدم، موجودی حساب باشگاه ۷۰۰ هزار تومان بود. ملک درفشی فر برای پرسپولیس بود، اما معارض این ملک گفت برای هر متر ۲۰، ۲۵ میلیون از ما پول می‌خواهد. ورزشگاه درفشی فر جزو سرمایه‌های باشگاه پرسپولیس است و معارض این زمین حدود ۵۰۰ میلیارد از ما پول خواست. حدود ۲۰ روز وقت گذاشتم و پس از جلساتی که برگزار کردم، سند درفشی فر را گرفتم و حتی معارضان زمین هم من را تهدید کردند. روز تاسوعا ورزشگاه شهدای گمنام را گرفتیم. املاک آپارتمان‌های منطقه چیذر نیز از سال ۹۲ بلاتکلیف مانده بود و من املاک پرسپولیس در چیذر را هم پس گرفتم. وقت و زندگی ام را گذاشتم و توانستم املاک پرسپولیس را بگیرم.  

بررسی عملکرد مدیران قبلی در حیطه اختیارات نهاد‌های نظارتی است

رسول پناه گفت: بررسی این که قبل از من چه کسانی بودند و چه کار‌هایی کردند، در حیطه اختیارات نهاد‌های نظارتی است. من خودم این ماجرا را گزارش کردم و از نهاد‌های نظارتی خواستم به این قضیه ورود کنند. قطعا به هواداران اطلاع رسانی خواهد شد که چه کسانی در املاک باشگاه دخل و تصرف کردند.  

هواداران دنبال هیئت مدیره پول دار نباشند

او در واکنش به گلایه هواداران مبنی بر این که اعضای هیئت مدیره استقلال ثروتمند هستند، اما برای پرسپولیس این گونه نیست گفت: به هواداران می‌گویم که اصلا دنبال هیئت مدیره پول دار نباشند. پرسپولیس تیم بزرگی است. عضو هیئت مدیره استقلال برای پس گرفتن همان پولی که صرف باشگاه کرد، دست به شکایت زد. هیئت مدیره‌ای خوش فکر، پول ساز و مصمم داریم که روز گذشته تشکیل جلسه داد. ما به دنبال هیئت مدیره پول دار نیستیم، اما برنامه‌هایی برای درآمدزایی داریم و قطعا آن‌ها را عملی خواهیم کرد.

برخی از بازیکنان مدنظر باشگاه، رقم‌های نجومی درخواست کرده اند

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت:  برخی از بازیکنان مدنظر باشگاه، رقم‌های نجومی درخواست کردند. روز گذشته سر تمرین بودم و با تمام اعضای تیم صحبت کردم و آن‌ها نظرشان این بود که قرارداد‌ها طوری بسته نشود که میان بازیکنان اختلاف بیفتد. اگر قرارداد یک بازیکن ۱۳ میلیارد و دیگری ۲ میلیارد باشد، تمرکز تیم را به هم می‌زند.


بیشتر بخوانید


۵ بازیکن می‌توانند با پرداخت مبلغی به باشگاه، جدا شوند

او درباره شرایط تمدید قرارداد با بازیکنان و جذب نفرات مدنظر کادرفنی گفت: قرارداد علیپور و رسن با باشگاه به پایان رسیده است. در قرارداد ۵ بازیکن بندی وجود دارد که با استناد به آن می‌توانند مبلغی به باشگاه پرداخت کنند و بروند. بیرانوند با استفاده از همین بند از پرسپولیس جدا شد. بشار رسن قطعا قراردادش را تمدید می‌کند و منتظریم تا علیپور هم بیاید و با او صحبت کنیم. وحید امیری هم از یک باشگاه قطری پیشنهاد دارد، اما برای رفتن تردید دارد. امیری با استفاده از بندی که در قراردادش ذکر شده، می‌تواند جدا شود و ما نمی‌توانیم جلوی او را بگیریم.

 

پرسپولیس را در فضای مجازی تخریب می‌کنند

رسول پناه در واکنش به این که گفته می‌شود گل محمدی استعفا داده گفت: گل محمدی کِی استعفا داد؟ کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، بنزین روی آتش می‌ریزند. در فضای مجازی پرسپولیس را تخریب می‌کنند و هواداران باید حواسشان را جمع کنند. پرسپولیس در اوج قهرمانی است. ما نمی‌گذاریم کسی به تیم دست بزند. حتما می‌توانیم پرسپولیس را نگه داریم و اگر نتوانیم، می‌گذاریم و می‌رویم!

ضمانت اجرایی قرارداد باشگاه با کارگزار، از ۱۰۰ چِک بهتر است

سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس درباره ضمانت اجرایی قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار گفت:  مدیر قبلی باشگاه ۱۵.۵ میلیارد از کارگزار قرض کرده بود و این مبلغ باید برگردانده می‌شد. ما این مبلغ را از قرض به پیش درآمد تبدیل کردیم و در قرارداد هم به آن اشاره شد. تاکنون ۳۸ میلیارد دریافتی داشتیم که مجموع دریافتی ما از کارگزار را به به ۵۳ میلیارد می‌رساند. در قراردادمان با کارگزار بندی اضافه کردیم که ضمانت اجرای آن بهتر از ۱۰۰ چِک بود. براساس این بند اگر کارگزار یک روز در پرداخت به باشگاه تاخیر داشته باشد، پرسپولیس یک طرفه قرارداد را فسخ می‌کند و کارگزار نمی‌تواند شکایت کند.   خبرگزاری‌های فارس و ایسنا فهرست پرداختی‌ها را منتشر کردند و اگر لازم باشد ما هم فهرست پرداختی‌ها را روی سایت باشگاه منتشر می‌کنیم. متن قرارداد هم موجود است.  

مبلغ پیشنهادی ترابی بسیار بالا بود

رسول پناه درباره احتمال بازگشت ترابی به پرسپولیس گفت: ترابی به ما پیشنهاد مالی بالایی داد. او روز گذشته با من تماس گرفت و یک روز فرصت خواست. ما چیزی نمی‌دانیم، اما ظاهرا مدیر برنامه‌های او یک قراردادی را امضا کرده است. ترابی گفت اگر ویزایش را صادر نکنند، به پرسپولیس بر می‌گردد. مبلغ پیشنهادی ترابی بسیار بالا بود و اگر قرار باشد این پیشنهاد‌ها را بپذیریم، تمرکز بازیکنان به هم می‌خورد. پدری که ۵ فرزند دارد، نمی‌تواند میان آن‌ها تبعیض قائل شود. قرار شد مطالبات بشار رسن را هم پرداخت کنیم و یک مبلغی هم به قراردادش اضافه کردیم. این که می‌گویند از بازیکنان تخفیف خواستیم، دروغ محض است.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
#پول کثیف
آخرین اخبار