فرماندار بیجار از فراهم شدن مقدمات اولیه برای برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درشهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار گفت: در دوره اول انتخابات ۵۸ درصد واجدین شرایط رای گیری در شهرستان مشارکت کردند که بالاترین حد نصاب مشارکت در استان کردستان بود هر چند بخاطر تعدد کاندیدا‌ها (۲۷ نفر) انتخابات به دور دوم کشیده شد.

او افزود: مقدمات برگزاری هر چه باشکوه‌تر مرحله دوم در روز جمعه ۲۱ شهریور جاری فراهم شده و از امروز برنامه زمانبندی و روز شمار انتخابات آغاز و اطلاع رسانی لازم به مردم داده می‌شود تا مثل سنوات قبل مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند.

فرماندار بیجار تاکید کرد: با توجه به اینکه تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌ها در صدا و سیما و فضای مجازی از روز ۱۳ شهریور آغاز و تا ساعت هشت صبح ۲۰ شهریور ادامه دارد لذا هر نوع تبلیغات محیطی و در فضای حقیقی ممنوع است.

او یادآور شد: عصر امروز جلسه مشترکی بین شورای تامین و هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و خبرنگاران و تعدادی از ادمین‌های گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی در خصوص چگونگی تبلیغات در فضای مجازی با حفظ حرمت‌ها و بدور از تهمت و افترا برگزار خواهد شد.

ورمقانی با اشاره به اینکه چهارشنبه ۱۲ شهریور جلسه مشابه با دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این جلسه مسائل و چگونگی برنامه‌های تبلیغاتی و نحوه برگزاری انتخابات بررسی می‌شود.

او گفت: تعداد شعب اخذ رای همانند مرحله اول ۱۱۲ شعبه خواهد بود که ۳۹ شعبه ثابت و ۷۳ شعبه سیار است، ۲ شعبه روستایی ثابت و ۳۷ شعبه شهری ثابت، ۶۹ شعبه روستایی سیار و چهار شعبه شهری سیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

فرماندار بیجار افزود: تمام متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ و ما قبل آن می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند البته در مرحله دوم تنها کسانی می‌توانند رای بدهند که مرحله اول در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار رای داده یا اینکه در مرحله اول شرکت نکرده باشند.

او ادامه داد: بیش از ۲ هزار نفر در برگزاری انتخابات دوره دوم مجلس شورای اسلامی در این شهرستان در قالب هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی و اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و ستاد انتخابات مسوولیت برگزاری را برعهده دارند البته کاندیدا‌های راه یافته به دور دوم میتوانند با هماهنگی هیات نظارت، نمایندگانی برای حضور در شعب اخذ رای معرفی کنند.

فرماندار بیجار ابراز امیدواری کرد با حضور پرشور مردم در انتخابات یکبار دیگر نصاب حداکثری مشارکت به نام کهن دیار گروس ثبت شود.

در حوزه انتخابیه بیجار تعداد آرای صحیح ۳۷ هزار و ۲۸۴ رای بود که حمدالله کریمی با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علی‌رضا زندیان با کسب ۵ هزار و ۸۳۷ رای به مرحله دوم راه یافتند، بیجار تنها شهرستان استان کردستان است که به تنهایی صاحب یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.