مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد از اختصاص تسهیلات ۲۷ میلیارد ریالی برای حمایت از صنعت زیلو در میبد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  امین خوش قامت مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد در بازدید از شرکت تعاونی زیلوبافان، گفت: تاکنون ۱۱۰ فقره پرونده تسهیلات به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال برای حمایت از صنعت زیلو در میبد به سرانجام رسیده است.

او افزود: شهرستان میبد در سال ۹۷ به عنوان شهر جهانی زیلو معرفی شد که در پی آن مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور با سفر به میبد، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در حمایت از صنعت زیلو به زیلوبافان اختصاص داد.

خوش قامت با بیان اینکه در شهرستان میبد ۲۰۰ دستگاه زیلو فعال است، اظهار داشت: با اختصاص این تسهیلات، ۲۶۰ دستگاه دیگر به تعداد دستگاه‌های فعال اضافه و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفری را درمیبد فراهم کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تنوع سازی را یکی از مشکلات صنعت زیلو درمیبد خواند و ادامه داد: در بحث طراحی نمونه‌های مختلف، صندوق کارآفرینی امید از افراد حمایت می‌کند تا بتوانند با تنوع سازی به بحث بازار فروششان کمک شود.

خوش قامت از اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه به خریداران زیلو خبر داد و بیان کرد: ازجمله اقداماتی که صندوق کارآفرینی امید برای کمک به صنعت زیلو درمیبد دنبال می‌کند، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای افرادی است که می‌خواهند زیلو را خریداری کنند تا کمکی به تولیدکنندگان صنعت زیلو و به بازار فروش بافندگان باشد.

در شهرستان میبد سالانه حدود ۷ هزار مترمربع انواع زیلو به ارزش دو میلیارد تومان بافته می‌شود که بخشی از آن دروازه‌های کشور را گشوده و به چین، مالزی و کشور‌های عربی منطقه صادر می‌شود.

رونق این صنعت در آینده می‌تواند علاوه بر معرفی این هنر صنعت، ارزآوری هنگفتی را هم می‌تواند عاید کشور کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.