بنا بر اعلام روزنامه یدیعوت آحارونوت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد ابوظبی پیش از عادی‌سازی روابط میان دو طرف، در سال ۲۰۱۸ با هم دیدار داشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد سال‌ها پیش از عادی سازی روابط دو جانبه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ میلادی  با ولیعهد امارات در ابوظبی دیدار کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت با استناد به منابع دیپلماتیک گزارش داد این دیدار در فضایی مثبت انجام شد و تماس‌هایی دو جانبه پس از این دیدار برقرار بود. به نوشته این روزنامه، یوسی کوهن، رئیس موساد در این جلسه حضور داشت. رئیس شورای امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در راستای توافقات نشست بن زاید و نتانیاهو نزدیک به یکسال پیش در جلسه‌ای با حضور نمایندگان آمریکا و امارات در واشنگتن شرکت کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از اظهارنظر در مورد گزارش یدیعوت آحارونوت خودداری کرد، اما نتانیاهو روز دوشنبه در نشستی خبری اعلام کرد که پیش از این با سران برخی کشور‌های عربی دیدار داشته است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من با بسیاری از رهبران جهان عرب و مسلمان ملاقات می‌کنم. خیلی بیشتر از آنچه شما فکر می‌کنید. من چیز‌های زیادی دارم که هنوز نمی‌توانم به شما بگویم. اما معتقدم که آن‌ها در آینده روشن خواهند شد.

نتانیاهو مدعی شد که برقراری اولین پرواز بین رژیم صهیونیستی و امارات، یک روز تاریخی است و اعلام کرد که تل‌آویو از سران اماراتی دعوت کرده تا در اراضی اشغالی حضور پیدا کنند.

نخستین پرواز رسمی مستقیم از تل‌آویو به امارات، روز دوشنبه پس از عبور از آسمان عربستان، در فرودگاه ابوظبی بر زمین نشست. این هواپیما، حامل هیئت‌هایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی است که به امارات سفر کرده اند.

بر اساس توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی که دونالد ترامپ نقش کلیدی در ایجاد آن داشته، احداث سفارت‌خانه و گسترش روابط اقتصادی و امنیتی در دستور کار طرفین قرار خواهد گرفت. گروه‌های مقاومت فلسطینی تاکید کرده‌اند که اقدام امارات در عادی‌سازی روابط همچون خنجری زهرآگین بود که به پیکر مقاومت فرو رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار