رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی مشکلات مردم خضرآباد را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدصالح جوکار رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه تعریض راه بخش خضرآباد با اشاره به اینکه یکی از اصلیترین و عمدهترین مشکلات مردم در خضرآباد بحث راه اصلی این بخش است، گفت: متاسفانه این راه به دلیل عرض کم و استاندارد نبودن، تاکنون حوادث بسیاری داشته است.

او  افزود: این قابل قبول نیست که معادن از راه‌ها برای حمل و نقل مواد معدنی خود استفاده کنند و به دلیل تناژ بالا به جاده هم خسارت بزنند، ولی در اجرای پروژه نقشی نداشته باشند.

جوکار با اشاره به اینکه هر یک از معادن مسئولیت‌های اجتماعی بردوش دارند، گفت: معادن نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود کوتاهی نکنند.

او ادامه داد: تمام دهیاران این بخش در بیان مشکلات روستا‌های خود، از نبود راه دسترسی مناسب گله کردند و خواستار تسریع در اجرای کامل پروژه تعریض این راه شدند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در ارتباط با این منطقه فعالیت معادن متعددی است که از این راه‌ها استفاده میکنند و به دلیل وزن بار کامیون ها، به مسیر خسارت هم میزنند.

جوکار با انتقاد از نبود مشارکت معادن در اجرای این پروژه، گفت: چطور است که معادن اقدام به بهره برداری از ذخایر معدنی این منطقه می کنند، ولی حاضر نیستند در بحث راه سازی ورود داشته باشند.

رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه ششم توسعه علاوه بر سهم عوارض و درآمد‌های دولتی، مصوب شده که معادن باید یک درصد فروش خود را به محل و منطقه استقرار معدن پرداخت کنند که متاسفانه این قانون به درستی اجرا نمی شود.

او افزود: علاوه بر این هر یک از معادن مسئولیت‌های اجتماعی هم بر دوش دارند که باید به آن عمل کنند، ولی این موضوع هم آنچنان که باید و شاید مورد توجه نیست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار