معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال همه بیماران و گروه‌های پُرخطر جامعه باید واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

تزریق واکسن آنفولانزا برای گروههای پُر خطر ضروری استبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  منوچهر کرمی افزود : سالمندان، مادران باردار، بیماران دیابتی، مبتلایان  به بیماری های نقص ایمنی، بیماران زمینه‌ای و بیمارانی پیوندی و بیمارانی که سابقه جراحی قلب و ابتلا به سرطان دارند جزو گروه‌های پرخطری هستند که نیاز به واکسن دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه از زمانی که واکسن در اختیار استان قرار بگیرد افراد می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند، یادآور شد: زمان طلایی برای تزریق این واکسن در ماه‌های شهریور و مهر است.

او با تاکید بر اینکه در دریافت واکسن آنفولانزا، اولویت با گروه‌های پرخطر است، گفت: تزریق این واکسن برای افراد عادی و بدون بیماری، به میزان واکسنی که در دسترسمان قرار گیرد ، بستگی دارد.

از سوی دیگر مدیر نظارت بر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک و مخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت: هنوز سهمیه واکسن آنفولانزای استان به دستمان نرسیده است.

دکتر مرضیه مساعد با بیان اینکه ممکن است تا پایان شهریور، توزیع واکسن آنفولانزا در استان آغاز شود، افزود: بدون شک در هیچ کشوری میزان توزیع این واکسن به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی نیاز تمام جمعیت باشد.

او  با تاکید بر اینکه اولویت دریافت واکسن آنفولانزا با افراد گروه هدف و  بیماران است، یادآور شد: کادر بهداشت و درمان نیز از گروه‌هایی هستند که حتما باید واکسینه شوند.

انتهای پیام /م م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.