رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان،توزیع و عرضه مواد غذایی در مدارس کردستان ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نادر منصوری رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان گفت: هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، پایگاه‌های تغذیه و بوفه‌های مدارس نیز فعالیت خود را شروع می‌کردند، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تصمیم به تعطیلی این مراکز در تمام مدارس گرفته شد.

او با بیان اینکه براین اساس توزیع و عرضه مواد غذایی در مدارس سطح استان ممنوع است به خانواده‌ها توصیه کرد، لقمه سالم خانگی را در کیف فرزندانشان گذاشته و آنان را از خرید هرنوع مواد خوراکی در بیرون از مدرسه نیز منع کنند.

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: لقمه‌های خانگی که توسط والدین تهیه می‌شوند از بیشترین ارزش غذایی برای دانش آموزان برخوردار است لذا خانواده‌ها باید رعایت تمام نکات بهداشتی را به فرزندانشان بخصوص دانش‌آموزان ابتدایی یادآوری کرده و به آنان آموزش دهند که فقط از مواد خوراکی و غذایی که همراه دارند، استفاده کنند.

او از رسانه‌ها خواست در این زمینه آموزش و پرورش را یاری داده و با اطلاع‌رسانی خود خانواده‌ها و دانش‌آموزان را نسبت به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در این ایام کرونایی ترغیب کنند.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، مدارس کشور در مقاطع تحصیلی مختلف از روز شنبه ۱۵ شهریور فعالیت خود را در قالب سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.