ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با آبه شینزو، بر اهمیت تقویت روابط میان روسیه و ژاپن تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت و گویی تلفنی با «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی ژاپن بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای تقویت روابط حسن همجواری میان روسیه و ژاپن تأکید کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: دو طرف بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای تقویت روابط همسایگی خوب میان روسیه و ژاپن در راستای منافع دو کشور و نیز ایمنی و ثبات تمامی منطقه آسیا- اقیانوسیه تأکید کردند.

در این تماس تلفنی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از آبه شینزو، نخست وزیر مستعفی ژاپن که به زودی سمت خود را ترک خواهد کرد، به خاطر همکاری‌های انجام داده، تشکر و قدردانی کرد.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ کرملین آمده است: در سایه تصمیم آبه برای کناره گیری از سمت نخست وزیری، ولادیمیر پوتین از او برای تلاش‌های مشترک و مشارکت‌های شخصی در توسعه همکاری‌های دو جانبه تشکر کرد. نخست وزیر (مستعفی) ژاپن نیز در مقابل، به تعامل‌های سازنده طولانی مدت با رئیس جمهور روسیه اشاره کرد.

طبق اعلام دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، این تماس تلفنی از سوی روسیه انجام شده بود.

گفتنی است نخست وزیر ژاپن روز جمعه اعلام کرد به دلایل پزشکی ناشی از وضع جسمانی‌اش، به صورت رسمی از سمت خود استعفا می‌کند. او به علت تکمیل نکردن وظایف اصلی دولت خود از جمله انعقاد پیمان صلح با روسیه به شدت ابراز تاسف کرد.

آبه افزود: من واقعا متاسفم که مشکل شهروندان ربوده شده را هنوز حل و فصل نکرده‌ایم و پیمان صلح و تغییر قانون اساسی را به ثمر نرساندیم. قلبم شکست که سمت خود را بدون تکمیل کردن این مسائل ترک می‌کنم.

این استعفای ناگهانی نخست وزیر ژاپن از سمت خود با ابراز تاسف رئیس جمهور آمریکا نیز همراه شد. رئیس جمهور آمریکا گفت: او یکی از دوستان خوب من است. ما رابطه بسیار خوبی داشتیم، من احساس بدی درباره این خبر دارم، زیرا این اقدام باید برای او بسیار سخت بوده باشد. او خیلی کشورش را دوست دارد. من احترام بسیاری برای او قائل هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار