رئیس پارلمان لبنان در سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر بر پیگیری پرونده ایشان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به مناسبت چهل و دومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش گفت: ۴۲ سال است که از انتظار خسته نشدیم و این وعده و رویکرد تمامی لبنانی هاست.

او در ادامه افزود: مسأله امام موسی صدر از بین نخواهد رفت و جز با بازگشت ایشان و همراهانش به پایان نخواهد رسید.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه تصریح کرد: تحقیقات در خصوص امام موسی صدر به شکل جدی پیگیری می‌شود و نباید فریب هیچ نشانه‌ای را خورد؛ چرا که این پرونده مردان سرسختی دارد که سازش نمی‌کنند.

او همچنین گفت: پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر، جنایتی دنباله دار است که در خاک لیبی به وقوع پیوست؛ از این رو یک پرونده حاکمیتی لبنان به حساب می‌آید.

بری در ادامه تصریح کرد: بیروت امروز به خاطر انفجار بندرش داغدیده است و من اطمینان خاطر می‌دهم که زخم پایتخت، زخمن میهن و شهدای ما به حساب می‌آید. من دعوت می‌کنم تا تحقیقات در خصوص انفجار بندر بیروت، بدون کندی به انجام برسد؛ چرا که این امتحان دستگاه قضایی لبنان به حساب می‌آید.

او همچنین با تشکر از کشور‌های کمک کننده به لبنان در انفجار اخیر گفت: از تمامی کشور‌ها و ملت‌هایی که دست یاری را برای تسکین آلام دراز کردند، تشکر می‌کنم.

پبری در ادامه گفت: من در خصوص ادامه رفتار سیاسی غیرمسئولانه هشدار می‌دهم و اعلام می‌دارم که نگرانی و ترس برای لبنان از خارج نیست؛ بلکه از داخل کشور است. خطرناک‌ترین چیزی که فاجعه بندر بیروت را نشان داد؛ سقوط چارچوب نظام سیاسی بود و چاره‌ای نیست که باید این نظام فرقه گرایی تغییر کند. من خواهان توقف کمپین‌های تبلیغاتی هستم. من دعوت می‌کنم تا قانونی انتخاباتی خارج از چارچوب فرقه گرایی نوشته و یک مجلس سنا تأسیس و استقلال دستگاه قضایی تقویت شود.

گفتنی است نهم شهریورماه سال ۱۳۵۷ امام موسی صدر، رهبر جنبش امل لبنان به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (مدیر خبرگزاری لبنان) در لیبی ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون اطلاع دقیقی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست.

آخرین باری که وی مشاهده شد، روز ۳۰ اوت ۱۹۷۸ (نهم شهریور ۱۳۵۷) مقابل هتل الشاطی بود که سوار بر خودروی تشریفات در پاسخ به روزنامه‌نگاران گفت به ملاقات سرهنگ قذافی می‌رود. سفر وی به لیبی به دعوت دولت این کشور بود، اما یک روز پیش از آغاز مراسم سالگرد به قدرت رسیدن قذافی، اعلام شد که او و همراهانش لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کردند. این ادعا از سوی دولت ایتالیا رد شد و بعد‌ها نیز اظهارات سران لیبی حکایت از آن داشت که این کار صحنه‌سازی دولت قذافی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار