تولید تراکتور در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

کارخانه دوم تراکتور سازی سیرجان برای تولید تراکتور‌های شالیزاری فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین صالحی، مدیر عامل کارخانه‌های تراکتور سازی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با اشاره به فعالیت کارخانه دوم تراکتور سازی سیرجان برای تولید تراکتور‌های شالیزاری گفت: در عرصه تولید تراکتور‌های باغی و شالیزاری به خودکفایی رسیدیم و قادر به صادرات انواع تراکتور‌های تولیدی هم هستیم تا ثابت کنیم تحریم‌ها در تولید ما تاثیری نداشته و ما امروز به فناوری تولید هم دست یافته ایم.

صالحی افزود: امروز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و به همت مهندسین جوان کشورمان به تولید پیشرفته‌ترین و بهترین تراکتور‌ها رسیدیم و افتخارمان این است که تولید ملی ما از نظر پیشرفت و استقامت و مدرن بودن مشابهی در دنیا ندارد.

او گفت: با فعالیت این کارخانه هم اکنون در سال ۵۰۰ دستگاه تراکتور شالیزاری را تولید می‌کنیم و در صورت رفع مشکلات ارزی و همکاری دولت و مسئولین قادر به تولید ۱۵۰۰ دستگاه تراکتور با افزایش شیفت‌های کاری هستیم.

 صالحی افزود: با فعالیت این کارخانه که در واقع عمل به شعار سال در رسیدن به جهش تولید است  زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم ۵۰۰ نفرهم غیرمستقیم فراهم شد.

مدیر دوکارخانه تراکتور سازی سیرجان گفت: بیش از ۹۰ درصد قطعات بومی سازی است و این نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها در شرایط کنونی دارد و خود حاکی از همت بلند این جوانان برای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و قطع کامل وابستگی به قطعات وارداتی است.

او با انتقاد از برخی کم توجهی‌ها به تولید گفت: ما از ابتدای سال برای دریافت سهمیه گازوئیلی که باید تراکتورهایمان را روشن کنیم و تحویل کشاورز بدهیم اقدام کردیم و هنوز موفق به تخصیص این سهمیه گازوئیل نشدیم علی رغم اینکه در جواب درخواست ما کارشناسانی از شرکت‌های نفت استان و شهرستان آمدند و تایید کردند و هنوز هم جواب مثبت و اقدام عملی نگرفتیم.

سهراب بهاءالدینی، سرپرست فرمانداری سیرجان هم گفت: این واحد تولیدی می‌تواند الگویی موفق در بخش صنایع منطقه باشد و امروز سیرجان به قطب تولید تراکتور کشور مبدل شد.

 که در حال حاضر در کارخانه‌های تراکتور سازی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان سالیانه ۸۰۰ دستگاه تراکتور پیشرفته کمر شکن باغی و ۵۰۰ دستگاه تراکتور پیشرفته شالیزاری تولید می‌شود و در مجموع ۱۱۰ نفر به طور مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار