رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از افزایش ۹۰درصدی سطح گلخانه‌های فعال استان در هفت سال اخیر خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از افزایش ۹۰درصدی سطح گلخانه‌های فعال استان در هفت سال اخیر خبر داد و گفت : در هفت سال گذشته سطح گلخانه‌های فعال کرمانشاه از ۲۶ هکتار به ۴۲/۵ هکتار رسیده است.

او گفت : در هفت سال گذشته مجتمع‌های گلخانه‌ای استان کرمانشاه از یک مورد به ۱۸ مورد، تولید گل شاخه بریده از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه به هفت میلیون شاخه و میزان تولید سبزی و صیفی از هزار و ۸۰۰ تن به چهار هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

حاتمی افزود: در بخش گیاهان دارویی نیز سطح زیرکشت زعفران از ۳۷ هکتار به ۳۰۳ هکتار، گل محمدی از ۱۴۵ هکتار به ۳۰۷ هکتار و سایر گیاهان دارویی نیز از ۶۲۵ هکتار به سه هزار و ۲۶۴ هکتار رسیده است.

او افزود: تعداد نهالستان‌های استان نیز از هشت مورد به ۱۱ مورد و تعداد نهال‌های تولیدی نیز از ۵۰۰ هزار اصله به ۷۰۰ هزار اصله رسیده است.

حاتمی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده سطح باغات پسته در استان کرمانشاه از ۱۲ هکتار به ۲۱۲ هکتار، سطح باغات مدرن از ۱۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار و محصولات باغی نیز از ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به ۴۲ هزار و ۱۵۲ هکتار رسیده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی مبارزه بیولوژیک با آفات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مبارزه با آفات در دولت اشاره کرد و گفت: در هفت سال گذشته سطح مبارزه بیولوژیک با آفات با ۱۰۰ درصد افزایش از ۲۲ هزار و ۲۷۳ هکتار به ۴۴ هزار و ۱۲۰ هکتار رسیده است.

حاتمی افزود: در هفت سال گذشته، مدیریت آفات زراعی و باغی از ۱۶۷ هزار و ۸۴۳ هکتار به بیش از ۱۷۵ هزار هکتار، مدیریت بیماری‌های زراعی و باغی از ۳۹ هزار و ۶۲۶ هکتار به ۶۰ هزار و ۹۰۰ هکتار و سطح مبارزه با علف‌های هرز مزارع و باغات از ۳۴۶ هزار و ۲۶۴ هکتار به ۵۹۱ هزار و ۳۹۳ هکتار رسیده است.

 او افزود: سطح مبارزه با آفات همگانی (سن مضر غلات) از ۲۴۱ هزار و ۲۸۷ هکتار به ۱۸۲ هزار ۲۸۰ هکتار و سطح مبارزه با آفات عمومی (موش و ملخ) از ۲۶ هزار ۸۲۰ هکتار به ۷۱ هزار ۵۱۵ هکتار رسیده است.

او ادامه داد: میزان صادرات محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه استان کرمانشاه نیز در سال ۹۲ در حدود ۵۶۳ هزار تن بوده که این میزان در سال ۹۸ به بیش از یک میلیون و ۵۵۱ هزار تن رسیده است.

او گفت: سال ۹۸، تنها سالی به حساب می‌آید که گندم استان سن زده نبوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.