اعطا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چرا در محل تکیه دولت، امروز تکیه مردم را نسازیم؟

عضو شورای شهر تهران گفت: به وزارت دادگستری، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران پیشنهاد می‌کنم که در محل تکیه دولت، تکیه‌ای به نام مردم ساخته شود.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ایجاد تکیه مردم در محل سابق تکیه تاریخی دولت، اظهار کرد: از تکیه دولت، بزرگ‌ترین تماشاخانه تاریخ ایران به جز نام و تابلویی کوچک از ورودی بن‌بستی باریک به همین نام در ضلع شمال سبزه میدان در خیابان ۱۵ خرداد چیزی باقی نمانده است.

وی افزود: امروز بازیابی و بازسازی تکیه دولت، معطوف به نیازهای شهر و هویت شهری می‌تواند به عنوان دغدغه‌ای ملی و دینی مطرح باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به طور کلی تکیه‌ها باید در جایی از شهر واقع شوند که عناصر مختلف شهری را به هم پیوند دهند؛ محل فعلی تکیه دولت اگرچه در اختیار دادگستری است، اما بهترین مکان برای ساخت یک تکیه ملی است؛ چرا در محل تکیه دولت، امروز تکیه مردم را نسازیم؟

وی خاطر نشان کرد: به وزارت دادگستری، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران پیشنهاد می‌کنم که طی توافقی ٣جانبه و با انجام مطالعات و تهیه طرح، بازسازی تکیه دولت و احداث تکیه مردم در بخش‌هایی از محل تکیه دولت را در دستور کار قرار دهند تا در آینده‌ای نزدیک که بودجه و اعتبارات فراهم می‌شود، تکیه مردم را بسازیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار