حیدری گفت: محله اسماعیل آباد قم خارج از محدوده شهر نبوده و باید ساماندهی آن هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی حیدری فرماندار قم پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی محله اسماعیل‌آباد و طرح ساماندهی این منطقه گفت: تمام اطلاعات و پیشنهادات خود که مبتنی بر ساماندهی این محدوده از شهر است را در جلسه‌ای که به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار می‌شود داده‌ایم و منتظر آن هستیم که صورت‌جلسه و تصمیمات آن بیرون بیاید.

فرماندار قم ساماندهی محله اسماعیل‌آباد به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی در استان قم را یکی از اولویت‌های استان اعلام کرد و افزود: این محله خارج از محدوده شهر نبوده و باید هر دستگاه برابر مقررات و ضوابط وظیفه اصلی خودش را انجام دهد.

حیدری عنوان کرد: اسماعیل‌آباد در منطقه ۵ شهرداری جنب ریل راه‌آهن و در ضلع جنوب شرقی محله شهر قائم و در مسیر مسجد مقدس جمکران واقع‌شده و قریب به ۴ دهه قبل توسط مهاجران به‌صورت غیرقانونی تصرف شد.

فرماندار قم با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد ساکنان این محله ایرانی هستند و نوع مالکیت اراضی دولتی، اوقافی و تصرفی است، ادامه داد: این محله از خدمات چندانی برخوردار نبوده و خانه‌های غیراستاندارد در آن بناشده و فاقد اماکن مذهبی، درمانی و آموزشی است.

او مطرح کرد: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذشده مقررشده، با کمک خیرین تعدادی از ساکنان اسماعیل‌آباد را که از روی ناچاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی در این محدوده مستأجر هستند را ساماندهی کنیم؛ باید از منابع اختصاص داده‌شده استفاده کرده و ۵۰ واحد مسکونی برایشان ساخته شود.

فرماندار قم با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی محله اسماعیل‌آباد گفت: رهاسازی فاضلاب در این محله سبب بروز شیوع بیماری و مشکلات بهداشتی شده و سیما و منظر این منطقه را برهم زده است؛ بنابراین تکلیف کرده‌ایم که تعویض روکش لوله فاضلاب آن در اولویت قرار گیرد.

حیدری بر لزوم پیگیری و اقدام به‌موقع جهت ساماندهی ساکنان محله اسماعیل‌آباد تأکید و تصریح کرد: به لحاظ زیرساختی این محله دارای مشکلات بسیاری بوده و خدمات به آن داده نشده است، به شرکت آب و فاضلاب تکلیف کرده‌ایم روکش کمتر از ۵۰۰ متر از لوله فاضلاب این محله را در اولویت قرار دهند.

فرماندار قم با تأکید بر لزوم محرومیت‌زدایی محله اسماعیل‌آباد قم اظهار کرد: این منطقه برابر قانون جزو اموال و اراضی شهرداری بوده و باید جا‌هایی که تصرف‌شده را از تصرف متصرفین درآورد و برای کل محرومینی که مکلف به ارائه خدمات در این منطقه هست خدمات ارائه دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار