سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : شهرستان‌های کنگاور، پاوه و سنقر و کلیایی در وضعیت قرمز قرار دارند و تقریبا سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد به سر می‌برند .

کرونا سه شهرستان کرمانشاه را در وضعیت قرمز قرار دادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : باتوجه به آمار موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به تفکیک شهرستان‌های استان، اکنون شهرستان‌های کنگاور، پاوه و سنقر و کلیایی در وضعیت قرمز قرار دارند و تقریبا سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد به سر می‌برند.

او از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

او به انجام تست کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: از روز چهارشنبه پنجم شهریورماه تست پی سی آر (تشخیص قطعی کرونا) با هزینه مصوب وزارت بهداشت در کرمانشاه انجام می‌شود و افراد می‌توانند با در دست داشتن دستور پزشک برای انجام این آزمایش به هرکدام مراکز ۱۶ ساعته در سطح استان مراجعه نمایند.

او، هزینه انجام این تست را ۲۳۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: معمولا ۴۸ ساعت بعد جواب آن به فرد اعلام می‌شود.

او ادامه داد: انجام این آزمایش برای افراد مشخص در شیوه نامه وزارت بهداشت شامل افراد بالای ۶۰ سال دارای علامت، مادران باردار کماکان به صورت رایگان انجام می‌گردد.

۱۹۰ بیمار کرونا در بیمارستان بستری هستند

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته هشت مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به سه هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

مهدی محمدی، با بیان اینکه اکنون ۱۹۰ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه جان خود را از دست داد و جمع موارد فوت از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۵۲۰ نفر رسید.

او ادامه داد: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۰ هزار و ۷۹۸ نفر بستری و ۱۰هزار و ۹۰ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

او گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۳۵ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.