لژیونر هندبال کشورمان گفت: به علت ابتلا تعدادی از بازیکنان لیگ دسته یک به کرونا احتمال تعویق لیگ هندبال فرانسه وجود دارد.

سجاد استکی لژیونر تیم ملی هندبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تمرینات تیم رنز متروپل فرانسه از ۲۰ جولای آغاز شده است که  قبل از شروع تمرینات از تمام بازیکنان تست کرونا گرفته شد. تیم ما سال گذشته لیگ دسته دوم بود که با تلاش بازیکنان و کادر فنی  توانستیم به لیگ دسته یک صعود کنیم. به علت شیوع ویروس کرونا بازیکنان باید هر هفته تست کرونا بدهند. طبق قانون اگر در یک تیم یک بازیکن کرونا داشته باشد آن بازیکن به تنهایی به قرنطینه می‌رود، اما اگر تعداد افراد مبتلا بیشتر از یک نفر باشد باید کل تیم  به مدت ۱۴ روز قرنطینه شود.  

استکی: احتمال دارد لیگ هندبال فرانسه به تعویق بیافتد

او گفت: ۵ بازیکن دو تیم  لیگ هندبال فرانسه مبتلا به کرونا شده اند  که هر دو باشگاه قرنطینه شده اند. اولین بازی ما در ۲۴ سپتامبر است که به احتمال زیاد به علت وجود بازیکنان کرونایی در لیگ هندبال رقابت‌ها به تعویق بیافتد. اگر قرار باشد رقابت‌های لیگ به تعویق بیافتد به باشگاه به طور رسمی اعلام خواهد شد.

استکی درباره شرایط تیم هندبال  رنز متروپل فرانسه اظهار کرد: تیم ما  برای فصل پیش رو بازیکنان جدید و خوبی جذب کرده است. شرایط بازیکنان خوب است. سطح لیگ دسته اول هندبال فرانسه  بسیار بالا است. امیدوارم با توجه به شرایط خوب موجود بتوانیم  نتایج قابل قبولی در لیگ به دست بیاوریم.  

 هندبال فقط در بخش انفرادی پیشرفت کرده  است

ملی پوش هندبال عنوان کرد: طی سال‌های اخیر هندبالیست‌های ایرانی توانسته اند با لژیونر شدن در اروپا خود را ثابت کنند. لژیونر شدن ملی پوشان هندبال به نفع تیم ملی است، اما به شرطی که از پتانسیل آن‌ها  به خوبی استفاده شود. در چند دوره اخیر با وجود بازیکنان لژیونر تیم ملی نتوانسته در عرصه‌های بین المللی نتایج خوبی کسب کند. مسئولان باید به تیم ملی هندبال رسیدگی بیشتری کنند. تیم ملی هندبال آقایان پتانسیل خوبی دارد و باید نتایج بهتری کسب کند.  

استکی: احتمال دارد لیگ هندبال فرانسه به تعویق بیافتد

او اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در هندبال شاهد پیشرفت خاصی نبودیم. تیم ملی هندبال بعد از حضور در جام جهانی قطر دیگر نتوانست به جام جهانی صعود کند. هندبال ایران از نظر انفرادی پیشرفت داشته، اما در بخش تیمی موفق نبوده و نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده است.

او درباره تشکیل تیم ملی بیان کرد: تشکیل تیم ملی امید ایده بسیار خوبی است، اما اگر قرار باشد تیم ملی بزرگسال به کل کنار گذاشته شود درست نیست. نباید با تجربه‌های هندبال را ناگهانی کنار گذاشت چرا که هندبالیست‌های جوان نیاز دارند تا از تجربه بازیکنان بزرگسال استفاده کنند. کنار گذاشن ناگهانی تیم بزرگسال و روی کار آوردن تیم امید نمی‌تواند نتیجه خوبی همراه داشته باشد. برای پیشرفت در هندبال لازم است که تیم ملی امید با تیم ملی بزرگسالان هم سو و همراه باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار